Friday, June 25, 2010

သီလနဲ႔ပတ္သတ္ေသာ အေၾကာင္းအရာမ်ား

ငါးပါးသီလကုိ ေဆာက္တည္လွ်င္ျဖစ္ေစ၊ မေဆာက္တည္လွ်င္ျဖစ္ က်ဳးလြန္ေသာသူသည္ အပါယ္ေလးဘံုသုိ႔ ေရာက္ရျခင္းစေသာ ဆုိးက်ိဳးမ်ားကုိ မည္သူမဆုိ ရရွိမည္ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ လူသားစေသာသတၱ၀ါမ်ား အၿမဲေစာင့္ထိန္းရမည့္ ကုိယ္က်င့္တရားမ်ား ျဖစ္ပါသည္။ ၀ိကာလေဘာဇနစေသာ သီလမ်ားကား မေဆာက္တည္ႏုိင္လွ်င္ အျပစ္မရွိသကဲ့သုိ႔ အပါယ္ဘံုသုိ႔ က်ေရာက္ျခင္းစေသာ ဆုိးက်ိဳးမ်ားကုိလည္း မခံစားရပါ။ သုိ႔ေသာ္ ေဆာက္တည္လွ်င္ကား ေဆာက္တည္ေသာသီလကုိ အေၾကာင္းျပဳ၍ အကုသုိလ္ျဖစ္ခြင့္နည္းၿပီး ကုသုိလ္တရား တုိးဖြယ္ရာသာရွိေသာေၾကာင့္ ေဆာက္တည္ႏုိင္လွ်င္ အက်ိဳးမ်ားစြာ ရရွိပါသည္။


အျဗဟၼစရိယကံ၏ အက်ိဳးမ်ား


ေမထုန္မွီ၀ဲျခင္းကုိ ေရွာင္ၾကဥ္ေသာသူသည္ ကုသုိလ္တရားမ်ားကုိ ပုိမုိ၍လုပ္ေဆာင္ႏုိင္ပါသည္။ အရိယာသူေတာ္ေကာင္းတုိ႔သည္ ဤေမထုန္အမႈကုိ အျပစ္ျမင္၍ ေတာထြက္ၿပီး တရားအားထုတ္က်င့္ႀကံေသာေၾကာင့္ နိဗၺာန္ကုိ ရရွိခဲ့ၾကပါသည္။



ရဟန္သံဃာမ်ားကုိ ေမထုန္အက်င့္ ေရွာင္ၾကဥ္ရန္ သိကၡာပုဒ္ ပညတ္ေတာ္မူခဲ့ျခင္းမွာ ေမထုန္အမႈသည္ အကုသိုလ္တုိးပြားေအာင္ လုပ္ေဆာင္တတ္ေသာေၾကာင့္ ျဖစ္ပါသည္။ သီလပ်က္စီးေအာင္ တရားဘာ၀နာအားထုတ္မႈ ပ်က္စီးေအာင္ လုပ္ေဆာင္တတ္ေသာ ေမထုန္အမႈသည္ သံသရာမွထြက္ေျမာက္ေအာင္ က်င့္ႀကံႀကိဳးကုတ္ အားထုတ္ေနေသာ ရဟန္းသံဃာမ်ား၏ ဆန္႔က်င္ဘက္ ရန္သူျဖစ္ေသာေၾကာင့္ ျမတ္စြာဘုရားက တားျမစ္ပိတ္ပင္ခဲ့ျခင္း ျဖစ္ပါသည္။


လူသားစေသာ သတၱ၀ါမ်ားသည္ ေမထုန္အမႈကုိ မေရွာင္ၾကဥ္ႏုိင္ၾက၍ သံသရာ၀ဲၾသဃထဲ၌ က်င္လည္ေနၾကရပါသည္။ ဤေမထုန္အမႈေၾကာင့္ လူသားမ်ားသည္ သူမ်ားအသက္သတ္ျခင္း၊ သူတစ္ပါးဥစၥာခုိးယူျခင္း၊ မုဒိမ္းမႈျဖစ္ရျခင္း၊ မုသားေျပာၿပီး စီးပြားရွာေနရျခင္း၊ တစ္ဦးႏွင့္တစ္ဦး ဆဲေရးတုိင္းထြာ ရန္ျဖစ္ရျခင္း၊ သားသမီးဇနီးမယားအတြက္ မေနမနား စီးပြားရွာေနရျခင္းအစရွိေသာ ဆင္းရဲဒုကၡမွန္သမွ်ကုိ ခံစားေနရသည္မွာ ေမထုန္အမႈကုိ မေရွာင္ၾကဥ္ႏုိင္ေသာေၾကာင့္ ျဖစ္ပါသည္။


၀ိကာလေဘာဇနကံ၏ အက်ိဳးမ်ား


ေန႔လြဲညစာ မစားေသာသူသည္ ညစာစားရန္ ခ်က္ျပဳတ္မႈစေသာ အလုပ္တုိ႔ကုိ မလုပ္ရ၍ တရားအားထုတ္ရန္ အခ်ိန္ပုိမုိရပါသည္။ ထုိ႔ျပင္ လူမ်ားသည္ နံနက္စာႏွင့္ညစာတြင္ ညစာကုိ အထူးခ်က္ျပဳတ္ စားေသာက္ေလ့ရွိၾကပါသည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ စားေသာက္ဆုိင္မ်ား၌ ညစာသည္ မနက္စာထက္ ပုိမုိ၍ ေရာင္းရသကဲ့သုိ႔ ညစာကပုိ၍ တန္ဖုိးမ်ားသည္ကုိ ေတြ႕ရပါသည္။ ထုိကဲ့သုိ႔ ညစာကုိ အထူးခ်က္ျပဳတ္စားရျခင္း၏ အေၾကာင္းႏွင့္ညစာကုိ လူအမ်ားက ေစ်းႀကီးမွန္းသိလ်က္ စားေသာက္ဆုိင္တုိ႔၌ သြားေရာက္စားေသာက္ျခင္းတုိ႔၏ အေၾကာင္းတုိ႔ကုိ စဥ္းစားၾကည့္ေသာအခါ “ေကာင္းမြန္ေသာအစားမ်ားကုိစားၿပီး ေကာင္းမြန္စြာေပ်ာ္ပါးလုိေသာေၾကာင့္ပင္ ျဖစ္သည္၏”ဟု ခန္႔မွန္း၍ သိႏိုင္ပါသည္။ ညစာစားျခင္းသည္ ကာမအာရံုတုိ႔ကုိ အားေပးပါသည္။ ဗုိက္ထဲမွာ အစာျပည့္ေနပါက စိတ္သည္ ကာမအာရံုဘက္သုိ႔ ညြတ္ေနတတ္ပါသည္။


ထုိ႔ေၾကာင့္ သံဃာေတာ္မ်ားႏွင့္ ဥပုသ္ေစာင့္ေသာသူမ်ားသည္ ညစာမစားလွ်င္ အလုပ္မ႐ႈပ္၍ တရားအားထုတ္ရန္ အခ်ိန္ပုိရျခင္း၊ ေလာကီအာရံုကာမဂုဏ္ဘက္သုိ႔ စိတ္မညြတ္ႏုိင္ျခင္းစေသာ အက်ိဳးတရားမ်ား ရရွိေအာင္ ညစာေရွာင္ၾကဥ္ရျခင္း ျဖစ္ပါသည္။ ညစာစားေကာင္းေလ ကာမအာ႐ံုကုိ ပုိ၍ အားေပးရာေရာက္ေလျဖစ္၏။ သုိ႔ျဖစ္၍ ျမတ္စြာဘုရားရွင္က ညစာစားျခင္းကုိ ေရွာင္ၾကဥ္ခုိင္းျခင္း ျဖစ္ပါသည္။


တစ္ခ်ိဳ႕ ညစာမစားခုိင္းျခင္းသည္ အစာငတ္ခံခုိင္းျခင္း ျဖစ္သည္ဟု ယူဆၾကပါသည္။ အငတ္ခံခုိင္းျခင္း မဟုတ္ပါ။ ညစာမစားျခင္းသည္ က်န္းမာေရးအတြက္လည္း ပုိမုိေကာင္းမြန္ေစပါသည္။ အဘယ့္ေၾကာင့္ဆုိေသာ္ တစ္ပါတ္မွ တစ္ရက္သာ ဥပုသ္ေစာင့္ေသာသည္ ေန႔စဥ္ မနက္ေရာညပါ အစားေတြ စားထားသျဖင့္ အစာအိမ္ထဲမွာ အစာေတြကုိ ေခ်ေပးေနရေသာ အစာခ်က္စက္ေလးသည္ အစာကုိ အၿမဲခ်က္ေနရေသာေၾကာင့္ အစာေဟာင္း အစာသစ္တုိ႔၏ အညစ္အေၾကးမ်ားျဖင့္ ျပည့္ေနပါသည္။ ညစာတစ္ရက္ေလာက္ မစာေသာအခါ အစာခ်က္လည္း အနာရ၍ အညစ္အေၾကးမ်ားလည္း ကင္စင္ေသာေၾကာင့္ ခႏၶာကုိယ္က်န္းမာေရး ေကာင္းမြန္ပါသည္။ အကယ္၍ မေနႏုိင္ေအာင္ ဆာေနပါက အစာေျပေအာင္ ေဖ်ာ္ရည္၊ စတုမဓု၊ ဂ်င္းသုတ္စသည္တုိ႔ကုိ စားေသာက္၍ ရပါသည္။


နစၥဂီတစေသာကံ၏ အက်ိဳးမ်ား


ကျခင္း၊ သီဆုိျခင္း၊ တီးမႈတ္ျခင္းတုိ႔ကုိ ကုိယ္တုိင္ေသာ္လည္းေကာင္း၊ သူတစ္ပါးတုိ႔အား ျပဳလုပ္ခုိင္းျခင္းတုိ႔သည္လည္းေကာင္း၊ ပန္းအစရွိေသာ ေမႊးေစတတ္ေသာ အရာမွန္သမွ်တုိ႔ကုိ လိမ္းျခင္း ပန္ျခင္းတုိ႔သည္လည္းေကာင္း ကာမစိတ္တုိးပြားျခင္း၏ အေၾကာင္းျဖစ္ေသာေၾကာင့္ ေရွာင္ၾကဥ္ရပါမည္။


သုိ႔ေသာ္လည္း ကျခင္း၊ သီဆုိျခင္း၊ တီးမႈတ္ျခင္းတုိ႔ကုိ မိမိဘာသာေန႔စဥ္ ျမင္ေလာက္ၾကားေလာက္ေသာ အရပ္သုိ႔လာ၍ ကျခင္းစသည္တုိ႔ ျပဳလုပ္သည္ကုိ ၾကည့္႐ႈ႕နားေထာင္မိလွ်င္၊ အေ၀းတစ္ေနရာသုိ႔ အလုပ္ကိစၥျဖင့္ သြားရင္းလာရင္းေတြ႕ျမင္၍ မလြဲသာမေရွာင္သာ ၾကည့္႐ႈ႕နားေထာင္မိလွ်င္ သီလမပ်က္ပါ။ သုိ႔ေသာ္ မျမင္ျမင္ေအာင္ တမင္တကာလွည့္၍ မၾကည့္ရပါ။ TV Video စသည္တုိ႔ကုိလည္း မျမင္ျမင္ေအာင္ မၾကည့္ရပါ။


နံ႔သာခဲမ်ားကုိ အနာေရာဂါရွိလွ်င္ လိမ္းေကာင္းပါသည္။ ေရေမႊးဆပ္ျပာခဲမ်ားကုိ ကုိယ္နံ႔မေကာင္းလွ်င္ ကာကြယ္သည့္အေနျဖင့္ သံုးေကာင္းပါသည္။


ပန္းနံ႔သာအစရွိေသာ အေမႊးတုိ႔ကုိ သီလမယူခင္ ျပဳလုပ္ေကာင္းေသာ္လည္း သီလယူသည္နဲ႔တၿပိဳင္နက္ ထုိေမႊးေစတက္ေသာ အရာမွန္သမွ်တုိ႔ကုိ ဖ်က္ဆီးပစ္ရပါမည္။ ယခုေခတ္ ဥပုသ္ေစာင့္ေသာသူမ်ားသည္ သီလမယူခင္ ျပဳလုပ္ထားေသာအရာျဖစ္ေသာေၾကာင့္ အျပစ္မရွိဟု ထင္ေနၾကပါသည္။ ထုိကဲ့သုိ႔ ေမႊးေစတတ္ေသာ အရာ၀တၳဳတုိ႔သည္ ကာမစိတ္ကုိ ျဖစ္ေစတတ္ေသာေၾကာင့္လည္းေကာင္း၊ မိမိက သီလယူေသာအခါ ပန္ျခင္းလိမ္းျခင္း အစရွိသည္တုိ႔ကုိ မျပဳလုပ္ပါဟု ၀န္ခံထားေသာေၾကာင့္လည္းေကာင္း ထုိအရာ၀တၳဳတုိ႔ကုိ ျပဳလုပ္ထားပါက အျပစ္ရွိေသာေၾကာင့္ ဖ်က္ဆီးပစ္ရပါမည္။ သုိ႔မွသာလွ်င္ မိမိမွာ ထုိကာမစိတ္မ်ားမျဖစ္ဘဲ တရားကုိ ေကာင္းမြန္စြာ ေစာင့္ထိန္းက်င့္ႀကံႏုိင္ပါလိမ့္မည္။


ဥစၥာသယန မဟာသယနကံ၏ အက်ိဳးမ်ား


တစ္ေတာင္ထြာထက္ျမင့္ေသာ အိပ္ရာ ေနရာ၊ အလြန္ေကာင္းမြန္ ခမ္းနားေသာ အိပ္ရာေနရာတုိ႔၌ အိပ္ျခင္း၊ ထုိင္းျခင္းတုိ႔သည္ ထုိေနရာတုိ႔၌ သာယာေသာအေတြ႕အထိ တဏွာေလာဘ ကာမစိတ္မ်ားျဖစ္ေသာေၾကာင့္ ေရွာင္ၾကဥ္ရပါမည္။


ထုိ႔ေၾကာင့္ သီလေဆာက္တည္ထားေသာသူသည္ မိမိထက္ႀကီးေသာသူရွိမွသာလွ်င္ ထုိေနရာတုိ႔၌ မထုိင္ရ မအိပ္ရျခင္း မဟုတ္ပါ။ တစ္ေတာင္ထြာထက္ျမင့္ေသာ ထုိင္ခံုအိပ္ရာတုိ႔၌လည္းေကာင္း၊ ေကာေဇာေမြ႕ရာ စသည္တုိ႔ျဖင့္ခင္း၍ ျပဳလုပ္ထားေသာ ထုိင္ခံုအိပ္ရာတုိ႔၌ေသာ္လည္းေကာင္း ထုိေနရာတုိ႔၌ သာယာမိေသာေလာဘစိတ္ ဤကဲ့သုိ႔ေသာေနရာကုိ ငါမွေနႏုိင္သည္ဟူေသာ မာနစိတ္မ်ား ျဖစ္တတ္ပါသည္။ သီလေဆာက္တည္ထားေသာ ဥပုသ္သည္မ်ားသည္ သီလကုိ အေသးစားျဖစ္ေသာ အကုသုိလ္မ်ားေသာ္မွမျဖစ္ေအာင္ ေစာင့္ထိန္းရမည္ျဖစ္ေသာ ေၾကာင့္ ေရွာင္ၾကဥ္ရပါသည္။


သုိ႔မွသာလွ်င္ မိမိစိတ္သည္ စင္ၾကယ္ေနေသာေၾကာင့္ မိမိေစာင့္ေသာဥပုသ္ေန႔မွာ သီလစင္ၾကယ္ေန၍ ကုသုိလ္တရားမ်ား တုိးပြားေအာင္ျပဳလုပ္ေနမွသာလွ်င္ ဥပုသ္ေစာင့္ရက်ိဳးနပ္ေသာ ဥပုသ္သည္ျဖစ္ပါလိမ့္မည္။ ထုိသုိ႔မဟုတ္ဘဲ သီလယူထားၿပီး သီလမယူေသာသူ၊ သီလမရွိေသာသူတုိ႔နဲ႔ တန္တူေနထုိင္ပါက ဥပုသ္ေစာင့္ရက်ိဳး မနပ္၍ ဥပုသ္သည္မပီသဘဲ ျဖစ္ေနေပလိမ့္မည္။


ယခုေခတ္လူမ်ားသည္ ဥပုသ္ေန႔တုိင္းကုိ ဥပုသ္မေစာင့္ၾကေသာသူမ်ား ေပါမ်ားပါသည္။ သုိ႔ျဖစ္၍ မိမိတုိ႔သည္ ဥပုသ္သီလကုိ ေစာင့္ထိန္းရန္ႏွင့္ မိမိေစာင့္ေသာ ဥပုသ္သီလကုိလည္း မည္သည့္နည္းနဲ႔မွ် မက်ိဳးမေပါက္ေအာင္ ေစာင့္ထိန္းၾကရန္ လုိပါသည္။


တစ္ခ်ိဳ႕က မအား၍ဥပုသ္မေစာင့္ျခင္းျဖစ္သည္ဟု ေျပာဆုိၾကပါသည္။ မိမိလုပ္ေသာ တစ္ေန႔တာအလုပ္သည္ မိမိဘ၀အတြက္ မည္မွ်ထိေကာင္းေအာင္ ျပဳလုပ္ေပးႏုိင္မည္ႏွင့္ ဥပုသ္ေစာင့္၍ ရရွိေသာအက်ိဳးတရားသည္ မိမိအတြက္ မည္မွ်အက်ိဳးရမည္ကုိ ႏႈိင္းယွဥ္ၾကည့္ႏုိင္ရန္ လုိပါသည္။


သုမနပန္းသည္ကဲ့သုိ႔ တစ္ေန႔တာအတြက္ ရရွိမည့္အက်ိဳးႏွင့္မေရမတြက္ႏုိင္ေသာဘ၀တုိ႔၌ ရရွိမည့္အက်ိဳးတရားတုိ႔ကုိ စဥ္းစားၿပီး ဒါနအမႈလုပ္ရန္လုိသကဲ့သုိ႔ သီလေစာင့္ထိန္းရန္လည္း လုိအပ္ပါသည္။ ထုိကဲ့သုိ႔ စဥ္းစားတက္မွသာလွ်င္ “လူေကာင္း”တစ္ေယာက္၏ အရည္အခ်င္းမ်ားနဲ႔လည္း ျပည့္စံုပါလိမ့္မည္။


သီလနဲ႔ပတ္သတ္၍ ဤမွ်ေလာက္ေဖာ္ျပလွ်င္ သီလ၏ေကာင္းက်ိဳးဆုိးက်ိဳးမ်ားကုိ သိျမင္ေလာက္ၿပီဟု ယူဆမိပါသည္။ သီလနဲ႔ပတ္သတ္ေသာ အေၾကာင္းအရာမ်ား သီလေစာင့္ထိန္းျခင္းအက်ိဳး သီလပ်က္စီးျခင္း၏ အက်ိဳးတရားတုိ႔ မ်ားစြာရွိပါသည္။



အနာထပိဏ္သူေဌး၏ ကၽြန္လုပ္သားတစ္ေယာက္သည္ ေန႔၀က္ဥပုသ္ကုိ မက်ိဳးမေပါက္ေအာင္ ေစာင့္ထိန္းရေသာ သီလကုသုိလ္ကံေၾကာင့္ ဘုန္းတန္ခုိးႀကီးမားေသာ ႐ုကၡစုိးနတ္ျဖစ္ခဲ့ရပါသည္။ သီလနဲ႔ ပတ္သတ္ေသာ ေကာင္းက်ိဳးဆုိးက်ိဳးသာဓကတုိ႔ မ်ားစြာရွိေသာ္လည္း ေရွ႕ဆက္ေရးသားရမည့္ အေၾကာင္းအရာတုိ႔ ရွိေနေသးသည့္တြက္ ဥပုသ္သီလကုိ ေန႔၀က္ကေလးမွ် ေစာင့္ထိန္းရေသာကုသုိလ္ကံေၾကာင့္ ဘုန္းတန္ခုိးႀကီးေသာ ႐ုကၡစုိးနတ္ျဖစ္ရသည္ဟူေသာ သာဓကကုိေထာက္ဆ၍ သီလေစာင့္ထိန္းရျခင္း၏ အက်ိဳးတရားမ်ားကုိ မွန္းဆ၍ သိၾကပါေလ။


ဟိရီၾသတၱပၸ အဓိပၸါယ္ကုိ ဆက္လက္ေရးသားတင္ျပပါမည္။

1 comments:

navy28355 said...

ေက်းဇူးအထူးတင္ပါသည္ ဆရာေတာ္ဘုရား။ ဒါေတြကုိ လူတုိင္း သိျမင္နားလည္လာၿပီး မိမိဘာသာကုိ ပုိမုိ ေလးစား ထိန္းသိမ္းေစာင့္ေရွာက္ႏုိင္ေစရန္ တပည့္ေတာ္ ဆုေတာင္းမိပါသည္ဘုရား။

Post a Comment

Powered by Blogger.