Saturday, June 5, 2010

သဒၶါအစစ္ အတု ခြဲျခားပံု

သဒၶါအစစ္ဆုိသည္မွာ သဒၶါ၏အက်ယ္ဖြင့္ဆုိခ်က္၌ ေဖာ္ျပခဲ့ေသာ အခ်က္အလက္တုိ႔ကုိ အမွန္တကယ္ တတ္သိနားလည္၍ ယံုၾကည္ျခင္း၊ ေကာင္းမြန္မွန္ကန္ေသာ အေၾကာင္းအရာတုိ႔ကုိ ယံုၾကည္ျခင္း၊ အျပစ္ကင္းစင္၍ သန္႔သန္႔ရွင္းရွင္း ယံုၾကည္ျခင္းတုိ႔သည္ သဒၶါအစစ္ပင္ ျဖစ္ပါသည္။


သဒၶါအတုဆုိသည္မွာ ဘုရားက ေရာင္ျခည္ေတာ္မလႊတ္ပါဘဲ ”ေရာင္ျခည္ေတာ္လႊတ္သည္”ဟု ေျပာဆုိၿပီး ဘုရားကုိ မွီခုိစားေနသူတုိ႔က လိမ္ေျပာသည္ကုိ ယံုၾကည္ျခင္း၊ ဓာတ္ေတာ္အစစ္ မဟုတ္ပါဘဲ ဓာတ္ေတာ္အစစ္ဟု လိမ္ေျပာသည္ကုိ ယံုၾကည္ျခင္း၊ မိစၦာအယူရွိသူမ်ားသည္ မိမိတုိ႔အယူ၀ါဒကုိ ယံုၾကည္ျခင္းအစရွိေသာ လြဲမွားေသာ ယံုၾကည္မႈမ်ားသည္ သဒၶါအစစ္မဟုတ္ပါ။ ႐ုိးအညံ့ဖ်င္း အသိဉာဏ္မရွိေသာ ေမာဟအကုသုိလ္သာ ျဖစ္ေပသည္။


ထုိ႔ျပင္ အေျပာေကာင္း၊ အသံေကာင္း၊ အက်ိဳးေဆာင္ေကာင္း၊ ေဆးေကာင္း ၀ါးေကာင္းေပးျခင္း၊ ေဗဒင္ေဟာေပးျခင္း၊ ခ်ဲထီတြက္ေပးျခင္း အစရွိသည္တုိ႔ကုိ ျပဳလုပ္ေပးေသာ ရဟန္းေတာ္မ်ားကုိ ”ၾကည္ညိဳလွပါသည္”ဟု ေျပာဆုိၾကေသာ မိန္းမမ်ားႏွင့္ အခ်ိဳ႕ေသာ ေယာက်္ားမ်ား၏ ၾကည္ညိဳလွဴဒါန္းမႈမ်ားသည္ သဒၶါအစစ္ မျဖစ္ႏုိင္ပါ။ ရင္းႏွီးမႈတဏွာေပမ-မကင္းေသာ ေမာဟအကုသုိလ္ပင္ ျဖစ္ေပသည္။ ထုိကဲ့သုိ႔ေသာ သဒၶါအတုကုိ က်န္းဂန္တုိ႔၌ ”မုဒၶပႏၷ-ဖ်င္းေသာၾကည္ညိဳမႈ”ဟု ျပဆုိထားပါသည္။


ထုိ႔ေၾကာင့္ ေထရ၀ါဗုဒၶဘာသာ အစစ္အမွန္ျဖစ္ေသာ ပုဂၢိဳလ္မ်ားသည္ သဒၶါအစစ္ျဖင့္ ေပးကမ္းလွဴဒါန္းတက္ရန္ အေရးႀကီးလွေပသည္။ ထုိသုိ႔မဟုတ္ဘဲ သဒၶါအတုျဖင့္ ေပးကမ္းစြန္႔ႀကဲလွဴဒါန္းပါက လုိအပ္ေသာအက်ိဳးထူးမ်ား မရရွိဘဲ ျဖစ္ေနေပလိမ့္မည္။ ယခုေခတ္ကာလသည္ အညာအျဖန္းေပါေသာ ကာလျဖစ္ေသာေၾကာင့္ သဒၶါအစစ္ျဖင့္ ေပးလွဴတက္ရန္ အထူးသတိထားၿပီး ဆင္ျခင္စဥ္းစားမႈျဖင့္ ေပးလွဴမွသာလွ်င္ အက်ိဳးရွိေသာ သဒၶါအစစ္ျဖစ္ရကား လုိအပ္ေသာ အက်ိဳးထူးတရားမ်ားကုိ ရရွိေပလိမ့္မည္။


ယခုေခတ္၌ ဘာသာျခားတုိ႔၏ ေသြးေဆာင္ျဖားေယာင္းသည္ဘက္သုိ႔ လုိက္သြားသူမ်ားလည္း ရွိပါသည္။ ထုိသူမ်ားသည္ မိမိကုိယ္ပုိင္ဉာဏ္၌ သဒၶါတရား အစစ္မရွိေသာေၾကာင့္ ျဖစ္ေပသည္။ ထုိသုိ႔ ဘာသာျခားမ်ားက ျဖားေယာင္းေနသည့္ေခတ္တြင္ ဗုဒၶဘာသာဆုိသူတုိ႔အတြင္းမွာ တရားအဆန္း၊ ကမၼ႒ာန္အဆန္း၊ ေဆး၀ါးအဆန္းတုိ႔ျဖင့္ လွည့္စားျဖားေယာင္းသူမ်ားလည္း ရွိေသး၏။ ထုိကဲ့သုိ႔ေသာ ပုဂၢိဳလ္မ်ားကုိ ေပးကမ္းလွဴဒါန္းရာ၌လည္း သဒၶါေပးမဟုတ္၊ တဏွာ-အခ်စ္ေပး အဖ်င္းအနေပးသာ ျဖစ္ေပသည္။


ထုိအဆန္းအျပားဉာဏ္သမားမ်ားကုိ ပညာရွိသူေတာ္ေကာင္းမ်ားႏွင့္ တာ၀န္ရွိသူမ်ားသည္ ”အေရးမစုိက္ေလာက္ဘူး”ဟု လ်စ္လ်ဴ႐ႈ႕ထားသည့္အတြက္ ထုိကဲ့သုိ႔ေသာ အဆန္းသမားမ်ားသည္ အိမ္ဦးတက္လ်က္ ရွိၾကေပသည္။ မွားသည္ျဖစ္ေစ၊ မွန္သည္ျဖစ္ေစ တရားဘက္ဆုိင္ရာ၀ယ္ မိန္းမသားမ်ားက ေခါင္းေဆာင္ လုပ္ေနၾကသည္ကုိ ေတြ႕ရပါသည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ မည္သည့္ကိစၥမဆုိ ယံုသင့္ မယံုသင့္ ႏိႈင္းခ်င့္ဖုိ႔ရာ လုိေပသည္။ ထုိ႔ျပင္ ဘာသာေရးႏွင့္ဆုိင္ေသာ အသိဉာဏ္ပညာမ်ားကုိ ယခုလက္ရွိအေျခအေနထက္ တုိးတက္ျပန္႔ပြားရန္ မိန္းမသားမ်ားက စၿပီး အားလံုးႀကိဳးစားၾကရန္ လုိေပသည္။


သဒၶါႏွင့္ခ်စ္ျခင္းေပမ ေရာေႏွာေနပံု


ယခုေခတ္တြင္ အခ်ိဳ႕ေသာ “လူေတာ္လူေကာင္း”မ်ား၌ သဒၶါႏွင့္ခ်စ္ျခင္းေပမ ေရာေႏွာေနသည္ကုိ ေတြ႕ရပါသည္။ အေနအထုိင္ႏွင့္အေျပာ အေဟာ အဆံုအမ ေကာင္းမြန္ေသာ ပုဂၢိဳလ္ေပၚတြင္ အေနအထုိင္ အေျပာအေဟာ ေကာင္းသည့္အတြက္ ၾကည္ညိဳၿပီး သဒၶါတရား ျဖစ္ၾကပါသည္။ မိမိကုိ သြန္သင္ဆံုးမသည့္အတြက္ ေဆြမ်ိဳးရင္းခ်ာကဲ့သုိ႔ ခ်စ္ခင္ၾက၏။ ထုိကဲ့သုိ႔ ၾကည္ညိဳျခင္းသည္ကား သဒၶါ-ခ်စ္ခင္ျခင္းသေဘာ ေပမရင္းႏွီးျခင္းသာ ျဖစ္ပါသည္။


ဘုရားရွင္ၾကည္ညိဳေသာ ၀ကၠလိသည္ပင္ ဘုရားရွင္ကုိ ခ်စ္ခင္ႏွစ္သက္ေသာ ၾကည္ညိဳျခင္းျဖင့္ ၾကည္ညိဳေသာေၾကာင့္ ခ်စ္ျခင္းေပမသာျဖစ္ခဲ့၏။ သဒၶါအစစ္ျဖင့္ ၾကည္ညိဳျခင္း မဟုတ္ေပ။ ထုိ႔ေၾကာင့္ ျမတ္စြာဘုရားရွင္က “ငါ၏ ခႏၶာကုိယ္ႏွင့္ငါ့ကုိ သံေယာဇဥ္ျဖင့္ ခ်စ္ခင္ျခင္းျဖင့္ တရားမရႏုိင္၊ ငါေဟာၾကားသြန္သင္ေသာ တရားတုိ႔ကုိ လုိက္နာက်င့္ႀကံမွသာလွ်င္ တရားထူးရရွိၿပီး ငါ့ကုိခ်စ္ရာေရာက္ေပမည္”ဟု မိန္႔ၾကားေတာ္မူခဲ့ပါသည္။ ထုိ႔အတူ ဘုရားရွင္၏ ငယ္ကၽြန္ရင္း ဆႏၷအမတ္မေထရ္သည္လည္း ဘုရားရွင္အေပၚ၌ သခင္ခ်စ္ျဖင့္ ခ်စ္ခင္ၾကည္ညိဳေနသည္မွာ သဒၶါအစစ္မဟုတ္ဘဲ ခ်စ္ျခင္းေပမျဖင့္သာ ၾကည္ညိဳခဲ့ေလသည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ ဆႏၷအမတ္မေထရ္ကုိလည္း ေရွးနည္းတူစြာ ေဟာေျပာဆံုးမေသာေၾကာင့္ ဘုရားရွင္နားမွ ခြဲခြာၿပီး တရားအားထုတ္မွသာလွ်င္ တရားထူးရခဲ့ပါသည္။


ေထရ၀ါဒဗုဒၶဘာသာ၀င္ သူေတာ္ေကာင္းတုိ႔သည္ သဒၶါႏွင့္ေပမခြဲျခားၿပီး ၾကည္ညိဳတက္ရန္ လုိအပ္သကဲ့သုိ႔ လွဴဒါန္းေပးကမ္းတက္ရန္လည္း လုိပါသည္။ ပုထုဇဥ္လူသားမွန္သမွ်သည္ မိမိကုိ တစ္စံုတစ္ခု ႏွစ္သက္သေဘာက်ေအာင္ လုပ္ေဆာင္ေပးေသာ ပုဂၢိဳလ္ကုိ ခ်စ္ခင္ႏွစ္သက္ျခင္းမွာ ဓမၼတာျဖစ္ေန၏။ သုိ႔ေသာ္လည္း မိမိက ေပးကမ္းလွဴဒါန္းေသာအခါ သဒၶါယံုၾကည္ျခင္း အျပည့္အ၀ျဖင့္ လွဴဒါန္းမွသာလွ်င္ ကုသုိလ္အစစ္ျဖစ္ၿပီး လုိအပ္ေသာအက်ိဳးတရားတုိ႔ကုိလည္း အျပည့္အ၀ ရရွိေပမည္။ မိမိက ေပးကမ္းလွဴဒါန္းမည္ဆုိလွ်င္ ထုိပုဂၢိဳလ္၏ မိမိအေပၚ၌ရွိေသာ ေက်းဇူးတရား ႏွစ္သက္ျခင္းသေဘာတရားမ်ားကုိ ဖယ္ခြာၿပီးလွ်င္ မိမိလွဴဒါန္းရျခင္း အက်ိဳးေက်းဇူးသည္ ဒုကၡဆင္းရဲခပ္သိမ္း ကင္းၿငိမ္းရာအမွန္ ျမတ္နိဗၺာန္ကုိ ေရာက္ဖုိ႔ျဖစ္သည္ဟု အာ႐ံုျပဳၿပီး လွဴဒါန္းၾကရန္ လုိပါသည္။


တျခားဆုမ်ားကုိ ေတာင္းတေနစရာ မလုိပါ။ ေနာက္ဆံုးပန္းတုိင္ကုိ ေရာက္ဖုိ႔ျပဳလုပ္ေနသူသည္ အလယ္ကျဖတ္သန္းသြားရမည့္ ေရာက္ရမည့္ေနရာကုိ မလုိခ်င္ မျဖစ္ခ်င္လည္း သူ႔အလုိလုိျဖစ္လာမည့္ ေရာက္လာမည့္ အရာမ်ားျဖစ္ပါသည္။ ေနာက္ဆံုး ပန္းတုိင္ကုိ ေရာက္မည္ဆုိမွေတာ့ ျခားက ေနရာမ်ားသည္ မေရာက္ခ်င္လည္း ေရာက္ပါလိမ့္မည္။ ဥပမာ- မႏၱေလးၿမိဳ႕မွ ရန္ကုန္ကုိ သြားမည့္လူသည္ သူ၏ပန္းတုိင္ျဖစ္ေသာ ရန္ကုန္ကုိ ေရာက္မည္ဆုိလွ်င္ ေရာက္ေအာင္ သြားေနလွ်င္ မိမိျဖတ္သန္းေက်ာ္လႊားရမည့္ ေနျပည္ေတာ္ၿမိဳ႕၊ ေပ်ာဘြယ္ၿမိဳ႕၊ ပဲခူးၿမိဳ႕တုိ႔ကုိ မေရာက္ခ်င္လွ်င္လည္း ေရာက္ရပါလိမ့္မည္။ ထုိ႔အတူ ဗုဒၶဘာသာတုိ႔၏ ေနာက္ဆံုးပန္းတုိင္ျဖစ္ေသာ နိဗၺာန္ကုိ ဆုေတာင္းၿပီး ေရာက္ေအာင္ လုပ္ေနလွ်င္ ျခားကျဖတ္သြားရမည့္ လူ႕စည္းစိမ္၊ နတ္စည္းစိမ္၊ ျဗဟၼာစည္းစိမ္မ်ားကုိ ေတာင္းတေနစရာမလုိပါ။


သဒၶါႏွင့္ေပမ ေရာေႏွာေနလွ်င္ သဒၶါသေဘာက ကုသုိလ္အစစ္ျဖစ္ေသာ္လည္း သံေယာဇဥ္ေပမမွာ အကုသုိလ္ျဖစ္၏။ ထုိသုိ႔ေသာ သံေယာဇဥ္မ်ားျဖစ္ၿပီး ပုဂၢိဳလ္ခင္၍ တရားမင္ကာ အသိအလိမၼာႏွင့္ ကုသုိလ္ပါရမီတုိးပြားမႈ “အကုသေလာဓေမၼာ-အကုသုိလ္တရားသည္၊ ကုသလႆဓမၼႆ-ကုသုိလ္တရားအား၊ ဥပနိႆယပစၥေယန-ပကတူပနိႆယဟု ေခၚေသာ ပ႒ာန္းပစၥည္းတစ္မ်ိဳးျဖင့္၊ ပစၥေယာ-ေက်းဇူးျပဳႏုိင္၏”ဟူေသာ ပ႒ာန္းပါဠိေတာ္ႏွင့္အညီ အကုသုိလ္ကေလးက မ်ားစြာေသာကုသုိလ္အား ေက်းဇူးျပဳရန္ အေၾကာင္းေကာင္းျဖစ္ေသာ္လည္း ဆရားသမားျဖစ္သူက ေစတနာရင္းျဖင့္ ေဟာေျပာဆံုးမၿပီး တပည့့္ျဖစ္သူကလည္း ေဟာေျပာသမွ် လုိက္နာေစာင့္ထိန္းမွသာလွ်င္ ကုသုိလ္ရရန္ အေၾကာင္းေကာင္းျဖစ္ၿပီး အက်ိဳးရေပမည္။ ေပးကမ္းလွဴဒါန္းမႈျပဳလုပ္တက္ရန္ ေပးကမ္းလွဴဒါန္းမႈနဲ႔ပတ္သတ္ၿပီး အက်ယ္ကုိ စာဂ-ဒါနခန္းတြင္ ေရးသား တင္ျပေပးပါမည္။


သဒၶါနဲ႔တူေသာ ဥပမာမ်ား


ေလာက၌ ပုိ႔ေဆာင္ေရး ေသခ်ာႏုိင္ရန္ ဆက္သြယ္ေရးေကာင္းဖုိ႔ လုိပါသည္။ ထုိ႔အတူ ဓမၼနယ္ပယ္မွာလည္း တရားေဒသနာမ်ား တုိးတက္ေအာင္ ဆက္သြယ္ေရးေကာင္းရန္ လုိပါသည္။ ဓမၼနယ္ပယ္မွာ ဆက္သြယ္ေရးတာ၀န္ကုိ သဒၶါတရားက ဆက္သြယ္ေပးပါသည္။ အေၾကာင္းအက်ိဳးျပၿပီး ေကာင္းမႈတရားေတြႏွင့္စိတ္ကုိ သဒၶါတရားက ဆက္သြယ္ေပးေနပါသည္။ သဒၶါတရားသည္ စိတ္ကုိယံုၾကည္လာေအာင္၊ လက္ခံႏုိင္ေအာင္၊ ခံယူခ်က္ ျပတ္သားႏုိင္ေအာင္ လုပ္ေပးပါသည္။ ထုိ႔ျပင္ ဘ၀ခႏၶာႏွင့္စိတ္အစဥ္ကုိ အညႊန္႔တလူလူနဲ႔ လႊင့္ထူေပးပါသည္။ စိတ္အစဥ္ကုိလည္း တံခါးဖြင့္ေပးပါသည္။


ထုိ႔ေၾကာင့္ သဒၶါတရားကုိ “စိတ္ရွင္းကိရိယာ”လုိ႔ ဆုိလွ်င္လည္း မွန္ပါသည္။ ႐ႈပ္ေနေသာစိတ္ကုိ ရွင္းသြားေစသည္။ ေနာက္က်ဴေနေသာစိတ္ကုိ ၾကည္လင္သြားေစသည္။ ပူေနေသာစိတ္ကုိ ေအးသြားေစသည္။ ေျခာက္ကပ္ကပ္ျဖစ္ေနေသာစိတ္ကုိ စုိေျပလန္းဆန္း သြားေစသည္။


ထုိ႔ျပင္ သဒၶါတရားသည္ လက္ႏွင့္လည္း တူပါသည္။ ေလာကအသံုးအေဆာင္ပစၥည္းမွန္သမွ်ကုိ ပကတိလက္နဲ႔ ေကာက္ယူ၍ရသကဲ့သုိ႔ ေကာင္းမႈတရားမွန္သမွ်ကုိလည္း သဒၶါတရားနဲ႔ ႏွစ္သက္ၾကည္ျဖဴစြာ ေကာက္ယူ၍ရပါသည္။ ပကတိလက္သည္ မီးခဲကဲ့သုိ႔ ပူေသာအရာမ်ားကုိ မကုိင္ခ်င္ေပ။ အညစ္အေၾကးရွိေသာ ပစၥည္းမ်ားကုိလည္း မကုိင္ခ်င္ပါ။ ေအးေသာပစၥည္း သန္႔ရွင္းေသာအရာမ်ိဳးကုိသာ ကုိင္ခ်င္ပါသည္။ ထုိ႔အတူ သဒၶါတရားသည္ မိမိကုိ ပူေလာင္ညစ္ႏြမ္းေစတက္ေသာ မေကာင္းမႈဒုစ႐ုိက္မ်ားကုိ မျပဳလုပ္ခ်င္ပါ။ မိမိ၏စိတ္ကုိ ေအးျမင္ၾကည္လင္ သန္႔ရွင္းစင္ၾကယ္ေစတက္ေသာ ေကာင္းမႈတရားတုိ႔ကုိ ျပဳလုပ္ခ်င္ပါသည္။


ေနာက္မွ ဆက္လက္ေရးသားတင္ျပပါမည္။ ခုေတာ့ နားပါရေစ။

0 comments:

Post a Comment

Powered by Blogger.