Sunday, September 23, 2012

အဓမၼဝါဒ ျဖန္႔ေ၀မႈ အက်ိဳး၊ အျပစ္ စိစစ္ခ်က္

ေမး။ ။ ေမးရင္ ေျဖမယ္ဆိုလို႔ ေမးပါရေစဘုရား။ ဗုဒၶဘာသာကို တဘက္တလမ္းက ကူညီျပန္႔ပြားေအာင္ (သာသနာျပဳသူမ်ားကို မဆိုလိုပါဘုရား။ သာသနာျပန္႔ပြားေရး လုပ္ငန္းလုပ္ေနသူမ်ားကို ဆိုလိုပါသည္ဘုရား) လုပ္ေဆာင္ေနၾကေသာ တပည့္ေတာ္တို႔လို Webmaster ေတြ၊ တရားပြဲေတြကို စီစဥ္က်င္းပေနတဲ့ ကူညီေရးအသင္းေတြနဲ႔ သက္ဆိုင္ပါတယ္ဘုရား။

သာသနာျပန္႔ပြားေရးကို လုပ္ေဆာင္ေနသူေတြဟာ အကယ္၍ တရားအမွားေတြကို ျဖန္႔ျဖဴးမိခဲ့ရင္ အျပစ္ ျဖစ္ပါသလားဘုရား။ ဒီေမးခြန္းကို ဆရာေတာ္ေတြ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားကို ေမးခဲ့ဘူးပါတယ္။ အေျဖေတြက မ်ိဳးစုံပါ။ အဘိဓမၼာရႈေထာင့္က ၾကည့္ၿပီး ေျဖတဲ့ ဆရာေတာ္ေတြကေတာ့ လူအမ်ားကို သိေစလိုတဲ့ ေစတနာနဲ႔ တရားကလဲ မွားမွန္းမသိဘဲ လုပ္ေဆာင္တဲ့အတြက္ အျပစ္မရွိပါဟု ေျဖဆိုပါတယ္။ အဲဒီမွာ ေမးခြန္း တခုထပ္တိုးပါတယ္ဘုရား။ မွားမွန္မသိတာက ပထမ တခါေလာက္ပါ။ ဒါေပမဲ့ တပည့္ေတာ္တို႔လို website သမားေတြ၊ တရားပြဲေတြ ကမကထ လုပ္ေဆာင္ေနတဲ့ အဖြဲ႕ေတြက လူေတြ အမ်ားစုနဲ႔ဆက္ဆံေနတာဆိုေတာ့ Feedback ေတြ ေဝဖန္မႈေတြ အမ်ားအျပား လက္ခံရရွိတတ္ပါတယ္။ ဒီဆရာေတာ္ ေဟာတဲ့တရားကို သေဘာက်တယ္၊ မက်ဘူး။ အဲဒီ ေဟာေျပာခ်က္ဟာ မွားတယ္၊ မွန္တယ္စသည္ျဖင့္ေပါ့။

အဲဒီလို Feedback လာတဲ့အခါမွာေတာ့ မသိလို႔ဆက္လုပ္မိတယ္ ဆိုတာမ်ိဳး မဟုတ္ေတာ့ဘူး။ တပိုင္းတစ သိတာ ျဖစ္သြားၿပီ။ အဲဒီေတာ့ ဒီတရားကိုဆက္လက္ ျဖန္႔ေဝမလားဆိုတဲ့ ဆုံးျဖတ္မႈကို ျပဳရ မယ္ေပါ့။ ျမန္မာျပည္မွာေတာင္ စာေပတတ္ကၽြမ္းတဲ့ ဆရာေတာ္ႀကီးေတြ စုေပါင္းၿပီး ဝိနိစယခုံရုံးနဲ႔ တရားမွားတာ၊ မွန္တာကို စစ္ေဆးေနၾကတာ။ တပည့္ေတာ္တို႔လို ဘာမွမဟုတ္တဲ့ သူက ဆုံးျဖတ္ဖို႔ဆိုတာ အင္မတန္ ခဲယဥ္းပါတယ္။ complain လာၿပီဆိုေတာ့ အဲဒီီတရားကို ဆက္ၿပီး ျဖန္႔ရမလား၊ မျဖန္႔ရမလားဆိုတဲ့ ဆုံျဖတ္မႈကို ျပဳလုပ္ရပါတယ္။ ဆက္လက္ မျဖန္႔ေဝေတာ့ဟု ဆုံးျဖတ္လွ်င္ တရားေဟာဆရာေတာ္အတြက္ နစ္နာပါတယ္။ ဆက္လက္ျဖန္႔ေဝမယ္ဆိုရင္ တပည့္ေတာ္ တို႔လို ျဖန္႔ေဝသူအတြက္ သံသရာမွာ နစ္နာပါတယ္။

ဒီေမးခြန္းကို တိပိဋက ဆရာေတာ္ႀကီး တပါးကို ေမးဘူးပါတယ္။ ဆရာေတာ္ႀကီးက ေျဖပါတယ္။ မသိဘဲလုပ္ရင္ အျပစ္မျဖစ္ဘူးလို႔ မယူဆနဲ႔ဒကာႀကီးတဲ့။ ဥပမာ ပေစၥကဗုဒၶါေတြကို မေတာ္တဆ အျပစ္က်ဴးလြန္မိတဲ့သူေတြ ရွိတယ္။ မသိလို႔ လုပ္မိေပမဲ့ အျပစ္က်ေရာက္တယ္တဲ့။ တိပိဋက စာေမးပြဲမွာလဲ အဲဒီကိစၥကို ဒီလိုမ်ိဳး ေမးခြန္းထုတ္တယ္တဲ့။ ဥပမာ ဆိတ္တေကာင္ကို ေကာက္ရိုးပုံထဲမွာ ထဲ့ထားမယ္ဆိုပါေတာ့တဲ့။ လူတေယာက္က လွံနဲ႔ ေကာက္ရိုးပုံကို ထိုးတယ္။ အဲဒီဆိတ္ ေသသြားတယ္။ အဲဒီလွံထိုးတဲ့သူ အျပစ္ေရာက္ပါသလားတဲ့။ အဲဒီ ဆိတ္ေနရမွာ အကယ္၍ လူတေယာက္က ေကာက္ရိုး ပုံထဲ့မွာ ရွိေနခဲ့ရင္ လွံထိုလို႔ေသသြားခဲ့ရင္ လွံထိုးတဲ့သူ အျပစ္ရွိပါသလားတဲ့။ အဲဒီ အျပစ္ႏွစ္ခုမွာ ဘယ္အျပစ္က ပိုႀကီးသလဲတဲ့။ ဆိတ္ေသတာနဲ႔ လူေသတာမွာ လူေသတာက အျပစ္ပိုႀကီးတယ္တဲ့။

ေနာက္ထပ္ ဥပမာတခု ထပ္ေပးပါတယ္။ ျပည္တန္ဆာမတဦးဟာ အခန္႔မသင့္လို႔ ကိုယ္ဝန္ရၿပီး သားေယာက်ၤားေလး ေမြးပါတယ္။ မိခင္ျပည္တန္ဆာမက မလိုခ်င္လို႔ သြားေရာက္စြန္႔ျပစ္ခဲ့ပါတယ္။ အဲဒီကေလးဟာ ႀကီးျပင္းလာေတာ့ စစ္ထဲဝင္ၿပီး စစ္သူႀကီးတဦး ျဖစ္လာပါတယ္။ ဒီလိုနဲ႔ တိုက္ပြဲမွာ ရန္သူနဲ႔ေတြ႕ေတာ့ မွ်ားကို ခ်ိန္ရြယ္ၿပီး ရန္သူရဲ႕ ရင္ဝတဲ့တဲ့ကို ပစ္ခ်လိုက္ေတာ့ ရန္သူဟာ ေသဆုံးသြားပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ ေသဆုံးသြးတဲ့ ရန္သူဟာ ျပည္တန္ဆာမနဲ႕ တခ်ိန္မွာ ေပ်ာ္ပါခဲ့ဘူးတဲ့ စစ္သူႀကီးရဲ႕ ဖခင္တဦး ျဖစ္ပါတယ္။ အဲဒါကို မသိေတာ့ စစ္သူႀကီးက ရန္သူအမွတ္နဲ႕ ျပစ္လိုက္လို႔ေသသြားတဲ့ အမႈမွာ စစ္သူႀကီးဟာ ပါဏာတိပါတာ ကံထိုက္မလား။ ပၪၥာနႏၲရိယကံထိုက္မလားလို႔ ေမးပါတယ္။ ဆရာေတာ္ကဘဲ ေျဖပါတယ္။ စစ္သူႀကီးဟာ အေဖမွန္း မသိဘဲသတ္လိုက္ေပမဲ့ ပၪၥာနႏၲရိယကံ ထိုက္တယ္လို႔ ဆိုပါတယ္။ ဆရာေတာ္ႀကီးက အဲဒီဥပမာလိုဘဲ မိမိက ေစတနာထားေသာ္လည္း မသိဘဲလုပ္တိုင္း ကံမထိုက္ဘူးလို႔မယူဆနဲ႔ ဒကာႀကီးတဲ့။ မိမိလုပ္တာကို ခံရတဲ့သူရဲ႕ ျမင့္ျမတ္မႈေပၚမွာ မူတည္တယ္တဲ့။

အဲဒါဆိုေတာ့ တပည့္ေတာ္လုပ္ေနတဲ့ သာသနာျပန္႔ပြားေရးမွာ မသိလို႔ တရားအမွားေတြကို ျဖန္႔ေဝမိတာ အျပစ္ျဖစ္လားလို႔ ေမးေလွ်ာက္ေတာ့ ဆိတ္ၿငိမ္သြားပါတယ္။ ထို႔ေနာက္ ဆရာေတာ္ တရာေဟာႂကြခ်ိန္ျဖစ္လို႔ တရားေဟာခန္းမသို႔ ႂကြသြားသျဖင့္ စကား မဆက္ျဖစ္ေတာ့ပါ။

ဒီကိစၥကို ဖားေအာက္ဆရာေတာ္ႀကီးကေတာ့ ျပတ္သားစြာ ေျပာပါတယ္။ မင္းတို႔တရားျဖန္႔ေဝတဲ့ သူေတြ သတိေလးထားၾကပါတဲ့။ မင္းတို႔ဟာ တရားအမွားေတြကို ျဖန္႔ေဝမိခဲ့လို႔ရွိရင္ အဲဒီကံနဲ႔တူညီတဲ့ အက်ိဳးေပးဟာ။ မင္းတို႔ ေနာင္ဘဝက်ရင္ တရားအမွားေတြနဲ႔ အရင္ေတြ႕ရအုံးမွားေပါ့လို႔ မိန္႔ေတာ္မူပါတယ္။ ဘုန္းဘုန္းကလဲ ဒီကိစၥကို ဘယ္လို ျမင္ပါသလဲဘုရား။


ေျဖ။ ။ ေမးခြန္းက ေရွလ်ားသေလာက္ ေတာ္ေတာ္ေလး သိမ္ေမြ႔ပါတယ္။ ဒီေမးခြန္းကုိပဲ စာတတ္ေပတတ္ ဆရာေတာ္ႀကီးမ်ားကုိ ေမးၿပီးခဲ့တာကုိေထာက္ရင္ ေမးခြန္းရွင္ဟာ ဒီကိစၥကုိ ေတာ္ေတာ္ေလး အေလးထားပုံရၿပီး ကုိယ့္လုပ္ရပ္ မွန္၊ မမွန္နဲ႔ အျပစ္ ရွိ၊ မရွိ စိစစ္ခ်င္ပုံရပါတယ္။ အဓမၼဝါဒကုိ ျဖန္႔ေဝျခင္းနဲ႔ ပတ္သက္လုိ႔ Dhammadownload Webmasters ေတြ စုိးရိမ္လည္း စုိးရိမ္စရာပါပဲ။ ေမးခြန္းေမးတဲ့ Dhamma Download အဖြဲ႔၀င္မ်ားတုိ႔၊ တရားပြဲဦးစီးက်င္းပသူမ်ား၊ တရားစာအုပ္၊ တရားေခြစတဲ့ တရားနဲ႔ပတ္သတ္ၿပီး ဓမၼဒါနျပဳလုပ္ေနသူမ်ားအတြက္ ဒီေမးခြန္းဟာ အလြန္အေရးပါအရာေရာက္သလုိ တစ္ခ်က္မွားရင္ အျပစ္မ်ားစြာလည္း ျဖစ္ႏုိင္တာမုိ႔ သတိထားျပဳလုပ္သင့္တာေတာ့ အမွန္ပါ။ အဲဒီေတာ့လည္း ဦးဇင္းတက္သိသမွ် ေလ့လာေတြ႕ရွိသမွ်ကုိ ေျဖေပးပါမယ္။

ျမတ္စြာဘုရားက မိစၧာဒိ႒ိ (အယူဝါဒေမွာက္မွားျခင္း၊ အဓမၼဝါဒ) နဲ႔ ပတ္သက္လုိ႔ အျပစ္ ဘယ္ေလာက္ႀကီးေၾကာင္း ေဒသနာ မ်ားစြာ ေဟာၾကားေတာ္မူခဲ့ပါတယ္။

(၁) မိစၧာဒိ႒ိ (အဓမၼဝါဒီ) တစ္ေယာက္ ေပၚေပါက္လာရင္ ေလာကလူသားအားလုံးအတြက္ အက်ိဳးမဲ့ျဖစ္ေစဖုိ႔၊ ဆင္းရဲေစဖုိ႔ ျဖစ္တယ္။ အဲ့ဒီလုိ ပုဂၢဳိလ္မ်ိဳးဟာ လူမ်ားစြာကုိ သူေတာ္ေကာင္း တရားေတြကေန ကင္းေဝးေစၿပီး မသူေတာ္တရား၊ အဓမၼဝါဒေတြမွာ တည္ေစတယ္လုိ႔ ျမတ္စြာဘုရား မိန္႔ေတာ္မူခဲ့ပါတယ္။ (အဂၤုတၳိဳရ္ပါဠိေတာ္၊ ပထမအုပ္၊ စာမ်က္ႏွာ - ၃၄)

အဲဒါကုိ ေထာက္ဆၾကည့္မယ္ဆုိရင္ေတာ့ မိမိက မွားယြင္းတဲ့တရားကုိ ျဖန္႔ေ၀မိမႈေၾကာင့္ လူအမ်ား အယူလြဲမွားမႈေတြ ျဖစ္သြားမယ္။ တစ္ေယာက္အယူလြဲမွားသြားရင္ေတာင္ အဲဒီလူကေန တစ္ဆင့္တစ္ဆင့္ ထပ္ကာထပ္ကာ အယူ၀ါဒမွားယြင္းမႈေတြ တုိးပြားသြားႏုိင္ပါတယ္။ အဲဒီလုိ မွားယြင္းတဲ့အယူ၀ါဒေတြ ေလာကမွာ မ်ားလာမယ္ဆုိရင္ ေလာကရွိလူအမ်ားအတြက္ အက်ိဳးမဲ့ ေတြနဲ႔သာ ရင္ဆုိင္ေနမွာပါ။ အဲဒါဆုိ ျဖန္႔ေ၀သူမွာ မည္မွ်ေလာက္ အျပစ္ေတြျဖစ္ေနမယ္ဆုိတာ စဥ္းစားၾကည့္ရင္ သိႏုိင္ပါတယ္။

ေနာက္ၿပီး မိမိက အလုပ္တစ္ခုလုပ္တဲ့ေနရာမွာ မိမိအတြက္နဲ႔သူတစ္ပါးအတြက္ဆုိၿပီး ႏွစ္ဘက္လံုးကုိ ၾကည့္ရပါမယ္။ မိမိပဲေကာင္းက်ိဳးရေစၿပီး သူတစ္ပါးကုိ ဆုိးက်ိဳးရေစတဲ့ အရာမ်ိဳးရင္လည္း မျပဳလုပ္သင့္ပါဘူး။ ဥပမာ-မိမိက ေစတနာနဲ႔လွဴဒါန္းရင္ ေကာင္းက်ိဳးရတယ္ဆုိၿပီး သူတစ္ပါးဒုက ၡေရာက္ေစမဲ့ တရားမွားေတြ ျဖန္႔ေ၀ေပးမယ္ဆုိရင္ မိမိက ေစတနာမွန္လုိ႔ အျပစ္မရွိေသာ္ လည္း တစ္ဘက္လူမွာ ဆုိးက်ိဳးမ်ားစြာ ျဖစ္သြားႏုိင္တယ္ဆုိတာ သတိထားသင့္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ မိမိက သူတစ္ပါးအတြက္ ဆုိးက်ိဳးရေစမဲ့ တရားေတြပါတဲ့ဟာကုိ သိရင္ေတာ့ မျဖန္႔ေ၀ေပးသင့္ပါ။ အရင္က မသိလုိ႔ ျဖန္႔ေ၀ေပးမိရင္လည္း မွားမွန္းသိတဲ့အခ်ိန္မွာ ဘယ္စာအုပ္၊ ဘယ္တရားေခြမွာ ဘယ္လုိမွားေနတာကုိ အမွန္တကယ္သိရွိရတဲ့အတြက္ ဖ်က္ပစ္ျခင္း၊ သတိေပးျခင္းမ်ား ျပဳလုပ္သင့္ ပါတယ္။ မိမိက တရားတစ္ခု မွားေနတာကုိ အမ်ားတကာသိေအာင္ တရားမွားကုိတရားမွားမွန္း သိေစလုိတဲ့ ေစတနာနဲ႔ျဖန္႔ေ၀ေပးမယ္ဆုိရင္ေတာ့ အဓမၼကုိ အဓမၼမွန္း သိေစခ်င္တဲ့ေစတနာေၾကာင့္ ျဖန္႔ေ၀သူမွာ အျပစ္မရွိပါေပ။

(၂) ေစတနာနဲ႔ပတ္သတ္ၿပီး ရွင္းျပေပးရမယ္ဆုိရင္ အမ်ားသိၾကတဲ့ အဂၤုတၳိဳရ္ပါဠိေတာ္၊ ဒုတိယတြဲ၊ စာမ်က္ႏွာ (၃၆၃) မွာ ေစတနာဟံ ဘိကၡေဝ ကမၼံ ဝဒါမိ(အံ၊၂၊ ၃၆၃) ေစတနာသာ ကံျဖစ္တယ္လုိ႔ ျမတ္ဗုဒၶမိန္႔ဆုိခ်က္ကုိ ေထာက္ဆၾကည့္ရင္ မိမိအလုပ္တစ္ခုလုပ္တဲ့အခါ ေစတနာ သည္သာ ကံအျဖစ္ အက်ိဳးေပးမွာမုိ႔ ေစတနာပါမႈ မပါမႈေပၚမွာ မူတည္ပါတယ္။

ေစတနာပါရင္ ဘယ္လုိကံျဖစ္တယ္ မျဖစ္ဘူးဆုိတာနဲ႔ပတ္သတ္ၿပီး ၀ိနယပိဋကတ္၊ ပါရာဇိကဏ္ပါဠိေတာ္၊ တတိယပါရာဇိကသိကၡာပုဒ္၊ ၀ိနီတ၀တၳဳမွာ ျမတ္စြာဘုရားကုိယ္တုိင္ ဆုံးျဖတ္ခဲ့တဲ့ ၀ိနည္းျဖတ္ထုံးေလးတစ္ခုကုိ ထုတ္ျပခ်င္ပါတယ္။ သားျဖစ္သူရဟန္းက ဖခင္ျဖစ္သူရဟန္းကုိ "ဖခင္ရဟန္း၊ အရွင္ဘုရားကုိ သံဃာေတာ္မ်ား ပင့္ေလွ်ာက္ေနတယ္" ဆုိၿပီး ေက်ာကုန္းကုိတြန္းလုိက္ရာ ဖခင္ရဟန္းလဲက်ကာ ေသဆံုးသြားပါတယ္။ အဲဒီအခါမွာ သားျဖစ္သူရဟန္းက သူ႔မွာ ပါရာဇိကအာပတ္သင့္မသင့္ သံသယျဖစ္၍ ဘုရားရွင္ကုိ ေလွ်ာက္ထားပါတယ္။ ထုိအခါ ဘုရားရွင္က "ေသေစလုိတဲ့ ေစတနာမရွိလုိ႔ အျပစ္မျဖစ္ပါ၊ ေသေစလုိတဲ့ေစတနာနဲ႔တြန္းလွ်င္ေတာ့ အျပစ္ျဖစ္ပါတယ္"လုိ႔ မိန္႔ေတာ္မူခဲ့ပါတယ္။ (၀ိ၊၁၊ ၁၀၁)

 ျမတ္ဗုဒၶခ်မွတ္ခဲ့တဲ့ ၀ိနည္းသိကၡာပုဒ္တုိင္းနီးပါးမွာ အသဥၥိစၥ-ေစတနာမပါရင္ အျပစ္မရွိ၊ အာပတ္မသင့္လုိ႔ ပါရွိေနတာကုိ ေတြ႕ရပါတယ္။

ဒီေနရာမွာ ပုိၿပီး ရွင္းလင္းသြားေအာင္ ဓမၼပဒအ႒ကထာမွာလာတဲ့ သာမာဝတီမင္းသမီး အေၾကာင္း အနည္းငယ္ ထုတ္ႏႈတ္တင္ျပလုိပါတယ္။ သာမာ၀တီမင္းသမီးဟာ မ်က္ေမွာက္ဘ၀မွာ မီးေလာင္ၿပီး ေသဆံုးခဲ့ရပါတယ္။ အဲဒီလုိ မီးေလာင္းခံရတာဟာ တစ္ခုေသာအတိတ္ဘ၀က ျပဳလုပ္ခဲ့တဲ့ အျပစ္ေၾကာင့္ ျဖစ္ပါတယ္။ အတိတ္ဘ၀တစ္ခုက သာမာ၀တီမင္းသမီးေလာင္းလ်ာနဲ႔ ေမာင္းမမ်ားဟာ ရွင္ဘုရင္နဲ႔အတူ ျမစ္ဆိပ္သုိ႔ ေရကစားသြားၾကပါတယ္။ အဲဒီအခ်ိန္မွာ ရွင္ဘုရင္နန္းေတာ္ကုိ ဆြမ္းခံအၿမဲၾကြေနတဲ့ ပေစၥကဗုဒါၶအရွင္သူျမတ္တစ္ပါးဟာ ဖလသမာပတ္၀င္စားရန္အတြက္ ျမစ္ဆိပ္ အနီးက ျမက္တဲတစ္လံုးမွာ၀င္ၿပီး သမာပတ္၀င္စားေနပါတယ္။ သာမာ၀တီမင္းသမီးနဲ႔ေမာင္းမမ်ား ဟာ ေရထဲမွာ ေဆာ့ကစားၿပီးတဲ့အခါ ခ်မ္းေအးလာၾကပါတယ္။ ဒါနဲ႔ မီးလႈံခ်င္လုိ႔ မီးရိႈ႕စရာေနရာ လုိက္ရွာၾကတဲ့အခါ ပေစၥဗုဒၶါမေထရ္ျမတ္သီးတင္သံုးေနတဲ့ ျမက္တဲေလးကုိ သြားျမင္ပါတယ္။ ျမက္တဲ ကုိ ျမက္ပံုထင္ၿပီး မီးရိႈ႕လုိက္ၾကပါတယ္။ ျမက္တဲထဲမွာရွိတဲ့ ပေစၥဗုဒၶါမေထရ္ျမတ္ကုိ မီးရိႈ႕လုိက္သလုိ ျဖစ္သြားေသာ္လည္း ပေစၥကဗုဒၶါရွိမွန္းမသိတဲ့အတြက္ (ေသေစလုိတဲ့ ေစတနာမပါလုိ႔) အျပစ္မျဖစ္ပါဘူး။

ဒါေပမဲ့ ျမက္တဲထဲမွာ ပေစၥကဗုဒၶါမီးေလာင္းေနတာကုိ သိတဲ့အခါက်ေတာ့ ရွင္ဘုရင္သိရင္ အျပစ္ဒဏ္ေပးခံရမွာဆုိးၿပီး အစေဖ်ာက္တဲ့အေနနဲ႔ အေလာင္းပါမက်န္ေအာင္ ပေစၥကဗုဒၶါရဲ႕ကုိယ္ေပၚမွာ ထင္းေတြပံုကာ ဆက္လက္မီးရိႈ႕ၾကပါတယ္။ အဲဒီလုိ ေသေစလုိတဲ့ေစတနာနဲ႔ မီးရိႈ႕တဲ့အတြက္ သာမာ၀တီနဲ႔ေမာင္းမမ်ားမွာ အျပစ္သင့္သြားပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ သာမာ၀တီမင္းသမီးနဲ႔ ေမာင္းမမ်ားဟာ ဘ၀ေပါင္းမ်ားစြာ မီးေလာင္းေသရျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။ ပေစၥကဗုဒၶါမေထရ္ျမတ္ဟာ သမာပတ္၀င္စားေနတာမုိ႔ သမာပတ္၀င္စားေနတဲ့ အခ်ိန္မွာ မည္သူကမွ် ေသေအာင္ျပဳလုပ္လုိ႔မရတဲ့ သမာပတ္ရဲ႕စြမ္းအားေၾကာင့္ ပေစၥကဗုဒၶါမေထရ္ျမတ္ ေသဆံုးျခင္းမရွိလုိ႔ ပဥၥာနႏၱရိယကံေတာ့ မထုိက္ၾကပါဘူး။ သုိ႔ေသာ္ ေနာက္ပုိင္းမွာ ေသေစလုိေသာေစတနာနဲ႔ မီးရိႈ႕ခဲ့မႈေၾကာင့္ အပါယ္က်ျခင္း၊ ဘ၀ေပါင္းမ်ားစြာ မီးေလာင္းခံရျခင္းအက်ိဳးမ်ားကေတာ့ ခံစားရပါတယ္။ (ဓမၼပဒ၊ ႒၊ ၁၊ ၁၄၃)

တစ္ခါ အဘိဓမၼာပိဋကတ္၊ ကထာ၀တၳဳပါဠိေတာ္မွာလာရွိတဲ့ အေထာက္အထားတစ္ခုကုိလည္း ထုတ္ႏႈတ္ေဖာ္ျပေပးပါဦးမယ္။ ကထာ၀တၳဳက်မ္းဆုိတာ တတိယသဂၤါယနာကုိ ဦးေဆာင္ဦးစီးျပဳၿပီး သဂၤါယနာတင္ခဲ့တဲ့ အရွင္မဟာေမာဂၢလိပုတၱ တိႆမေထရ္ျမတ္က ေရးသားစီရင္ခဲ့တဲ့က်မ္း ျဖစ္ပါတယ္။ တတိတသဂၤါယနာမွာ အဲဒီက်မ္းကုိ အဘိဓမၼာပိဋကတ္ထဲ ထည့္သြင္းသတ္မွတ္ခဲ့ပါတယ္။ အဲဒီက်မ္းမွာ အဓမၼ၀ါဒီသမားမ်ားရဲ႕ မွားယြင္းတဲ့အယူအဆမ်ားကုိ ဓမၼ၀ါဒီမ်ားက အေမးအေျဖပံုစံျပဳလုပ္ၿပီး ေျဖရွင္း ထားတာ ေတြ႕ရပါတယ္။

အဓမၼ၀ါဒီ ဥတၱရာပထတုိင္းသားမ်ားဟာ ေစတနာမပါေသာ္လည္း အမိကုိသတ္မိရင္ ပဥၥာနႏၱရိယကံထုိက္တယ္လုိ႔ အယူရွိၾကပါတယ္။ ဒါကုိ ဓမၼ၀ါဒီဘက္ကေန အမိကုိသတ္မိရင္ အျပစ္ႀကီးတာမွန္ေပမဲ့ ေစတနာမပါရင္ ပဥၥာနႏၱရိယကံ မထုိက္လုိ႔ အဘိဓမၼာပိဋကတ္၊ ကထာ၀တၳဳပါဠိေတာ္၊ စာမ်က္ႏွာ(၄၂၇)မွာ ေတြ႕ရပါတယ္။ (ဘိ၊၅၊ ၄၂၇)

အဲဒီေတာ့ သူတစ္ပါးကုိေကာင္းက်ိဳး ရေစခ်င္တဲ့ဆႏၵသာရွိၿပီး အက်ိဳးယုတ္ေစမဲ့ ေစတနာဆုိး မရွိဘူး။ တရားေတာ္မ်ားကုိ အမွားပါမယ္မထင္လုိ႔ ျဖန္႔ေ၀မိရင္ အေပၚမွာေတြ႕ရွိရတဲ့ တရားေတာ္မ်ားအလုိ အရ ျဖန္႔ေ၀သူမွာ အျပစ္မရွိႏုိင္ပါ။ လက္ခံရရွိသူမ်ားမွာေတာ့ အသိပညာဗဟုသုတမရွိရင္ တရားမွားကုိတရားမွန္ထင္ၿပီး လုိက္နာက်င့္သံုးမိပါက ဒုကၡပင္လယ္နဲ႔ ႀကံဳေတြ႕ႏုိင္တာေၾကာင့္ အတက္ႏုိင္ဆံုးေတာ့ မိမိတုိ႔ျဖန္႔ေ၀ ဓမၼဒါနျပဳလုပ္မဲ့ တရားစာအုပ္၊ တရားေခြမ်ားကုိ ပညာရွင္မ်ားနဲ႔ ေဆြးေႏြးတုိင္ပင္ၿပီးသကာလ ျဖန္႔ေ၀ေပးရင္ ပုိေကာင္းပါလိမ့္မယ္။

မိမိျဖန္႔ေ၀မဲ့တရားဟာ မွားမွန္း တိက်ခုိင္မာစြာ သိလာရၿပီး အေထာက္အထားေတြနဲ႔ တင္ျပေနသူရွိေနၿပီ၊ ပညာရွင္မ်ားကလည္း အမွားလုိ႔သတ္မွတ္ေနၿပီဆုိရင္ေတာ့ မည္သည့္ပုဂၢိဳလ္ရဲ႕တရားမဆုိ မျဖန္႔ေ၀သင့္ပါ။ သိလ်က္နဲ႔ ျဖန္႔ေ၀ေနဦးမယ္ ဆုိရင္ေတာ့ ေစတနာပါလာတဲ့အတြက္ အျပစ္ျဖစ္မွာ မလြဲပါဘူး။ ျဖန္႔ေ၀သူမွာေရာ လက္ခံရရွိသူမွာေရာ ဆုိးက်ိဳးမ်ားစြာျဖစ္ေစတာမုိ႔ မလုပ္သင့္ဘူးဆုိတာ ထင္ရွားပါတယ္။ အရင္က ျဖန္႔ေ၀မိခဲ့တဲ့ တရားမ်ားတြင္ အမွားပါတယ္ဆုိတာ အမွန္တကယ္သိရွိလာရင္ေတာ့ ဖ်က္ဆီးပစ္လုိက္ပါ။

အဓမၼ၀ါဒကုိ ကုိယ္ပုိင္လက္ထဲထားစရာမလုိသလုိ တစ္ပါးသူမ်ားလက္ထဲလည္း မေရာက္ေအာင္လုိ႔ပါ။ အဓမၼ၀ါဒမွန္းသိလ်က္ တစ္ဦးတစ္ေယာက္မ်က္ႏွာ၊ ဂုဏ္သတင္းအတြက္နဲ႔ ျဖန္႔ေ၀သူေရာ၊ လက္ခံရရွိမဲ့သူမ်ားေရာ ထိခုိက္နစ္နာ ဆုိးက်ိဳးျဖစ္ေစမဲ့ဟာကုိ သိသိႀကီးနဲ႔ မုိက္မဲမိရင္ေတာ့ မုိက္မဲမိသူဟာ အမုိက္တကာ အမုိက္ဆံုးလူလုိ႔ ေျပာရပါလိမ့္မယ္။

အထက္မွာျပခဲ့တဲ့ ၀ိနည္းပိဋကတ္၊ သုတၱန္ပိဋကတ္၊ အဘိဓမၼာပိဋကတ္မ်ားက အေထာက္အထားမ်ားနဲ႔ဆုိ ေမးခြန္းရွင္သိခ်င္တဲ့ အေျဖလံုေလာက္ၿပီလုိ႔ ထင္ပါတယ္။

ဦးဇင္းဟာ ပညာရွင္မဟုတ္၊ စာသင္သားတစ္ပါးသာျဖစ္ၿပီး ဦးဇင္းေလ့လာထားသမွ်ေလးကုိသာ မွ်ေ၀ေပးလုိက္တာမုိ႔ အမွားပါရင္ပါႏုိင္ပါတယ္။ မိမိအသိပညာနဲ႔ သံုးသပ္ႏုိင္သလုိ ပညာရွင္မ်ားကုိလည္း ေမးျမန္းၾကပါဦးေလ။ စာဖတ္ပရိတ္သတ္အားလံုး အသိပညာတုိးတတ္ၿပီး ၿငိမ္းေအးမႈကုိလ်င္ျမန္စြာ ေလွ်ာက္လွမ္းႏုိင္ၾကပါေစလုိ႔ ဆႏၵျပဳလ်က္.....။

အရွင္ေကာမလ(ခ)ဆန္နီေနမင္း
sanninaymin@gmail.com
www.sanninaymin.com
ကုိလံဘုိၿမိဳ႕၊ သီရိလကၤာႏုိင္ငံ။

0 comments:

Post a Comment

Powered by Blogger.