Wednesday, August 8, 2012

အာပတ္နဲ႔တကြ စုေတလွ်င္

ေရးဖုိ႔ျပင္ထားတာၾကာေနေပမဲ့ ခုမွပဲ အလွည့္က်တာလာမုိ႔ ဒီပုိ႔စ္ကုိ စတင္ေရးသားတင္ျပလုိက္ပါတယ္။ ဦးဇင္း သြားေလရာေနရာတုိင္းမွာ သံဃာႀကီးငယ္၊ ေခတၱသာသနာ့ေဘာင္၀င္တဲ့ ဒုလႅဘမ်ားပါ သိခ်င္ၾကလုိ႔ ခဏခဏ အေမးခံရတဲ့ ေမးခြန္းေလးတစ္ခု ရွိပါတယ္။ အဲဒီေမးခြန္းေလးကေတာ့ ရဟန္းေတာ္မ်ား အာပတ္နဲ႔ေသရင္ အပါယ္က်တယ္ဆုိတာ ဟုတ္ရဲ႕လားဆိုတဲ့ ေမးခြန္းပါ။

ဒီေမးခြန္းကုိ အေမးခံရတဲ့အခါ အက်ယ္တ၀င့္ေတာ့ မေျဖေပးႏုိင္ခဲ့ေပမဲ့ သာသနာ့ေဘာင္ကေန ေလွ်ာ့က်ၿပီး ေနာက္ထပ္တဖန္ သာသနာေဘာင္မရႏုိင္တဲ့ ေမထုန္မႈ၊ ခုိးမႈ၊ လူသတ္မႈ၊ စ်ာန္မဂ္ဗုိလ္တရားမ်ား ၾကြား၀ါေျပာဆိုမႈတုိ႔ကလြဲရင္ က်န္တဲ့အျပစ္အာပတ္မ်ားေၾကာင့္ေတာ့ အပါယ္ငရဲကုိ တုိက္ရုိက္မေရာက္ႏုိင္ဘူးလုိ႔ ေျဖေပးခဲ့ပါတယ္။ ဒါကလည္း ရဟန္းဘ၀မွာ အေရးႀကီးဆံုး အခ်က္ေတြမုိ႔ တစ္သက္လံုးရဟန္းဘ၀မွာေနရင္ ေစာင့္ထိန္းရမဲ့ အခ်က္ေတြပါ။ မိမိက ရဟန္းဘ၀မွာ မေနခ်င္ရင္ေတာ့ သိကၡာခ်လူထြက္ေပါ့လုိ႔ ေျပာဆုိေပးခဲ့ပါတယ္။ ဒါျပင္ တကယ္လုိ႔ မိမိက အဲဒီအျပစ္(၄)မ်ိဳးထဲက တစ္ခုခုက်ဳးလြန္မိရင္ေတာ့ ရဟန္းဘ၀နဲ႔ဆက္ေနလုိ႔ မရေတာ့တာမုိ႔ ကုိရင္ဘ၀နဲ႔ျဖစ္ေစ၊ လူ၀တ္စင္ၾကယ္နဲ႔ျဖစ္ေစ ေနၾကပါလုိ႔ တုိက္တြန္းေပးခဲ့ပါတယ္။

တကယ္ေတာ့ အပါယ္ေလးပါးကုိ တုိက္ရုိက္ေရာက္ေစႏုိင္တဲ့ အျပစ္ေတြထဲမွာ ရဟန္းေရာ လူေရာအတြက္ အဓိကပစ္မွတ္မ်ားကေတာ့ အမိသတ္၊ အဖသတ္၊ ရဟႏၱာသတ္၊ သံဃာသင္းခြဲ၊ သက္ေတာ္ထင္ရွားဘုရားရွင္ကုိ ေသြးစိမ္းတည္ေအာင္ျပဳလုပ္သူ၊ နိယတမိစၦာဒိ႒ိအယူရွိသူ ဒီ(၆)ခုေသာ အျပစ္မ်ားထဲက တစ္ခုခုကုိ က်ဳးလြန္သူသာ အပါယ္ကုိတုိက္ရုိက္ ေရာက္ေစႏုိင္တာပါ။ ဒီအျပစ္ေတြကုိ က်ဴးလြန္မယ္ဆုိရင္ေတာ့ သက္ရွိသတၱ၀ါတုိင္း အပါယ္ကုိ က်ေစပါတယ္။ က်န္တဲ့အျပစ္ေတြကို မိမိက အဲဒီအျပစ္ေတြထက္ မ်ားျပားလွတဲ့ ကုသုိလ္ေကာင္းမႈမ်ားနဲ႔ ေဆးေၾကာေပးရင္ ေျပေပ်ာက္သြားႏုိင္ပါတယ္။

အရင္က စာေပမႏွံ႔စပ္ေသးေတာ့ က်မ္းကုိးက်မ္းကားေတြနဲ႔ ေမးလာၾကတဲ့ ရဟန္းမ်ားကုိ မေျဖေပးႏုိင္ခဲ့ေပမဲ့ ခုေတာ့ မိမိေဒါက္တာက်မ္းအတြက္ စာေပမ်ားစြာဖတ္ရင္းနဲ႔ ပထမဦးဆံုး ေတာင္းတန္းဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး ဦးဥတၱမသာရေရးထားတဲ့ အာပတ္နဲ႔စုေတလွ်င္ စာအုပ္ေလးကုိ ပထမဦးဆံုးဖတ္မိၿပီး အဲဒီစာအုပ္နဲ႔အတူ က်န္တဲ့စာအုပ္မ်ားထဲကေန ဆုိင္ရာဆုိင္ရာ အသိပညာမ်ားကုိ က်မ္းအေထာက္အထားမ်ားနဲ႔ သိရွိလာရတဲ့အတြက္ ေနာက္ေနာင္သာသနာ့ေဘာင္သုိ႔ ၀င္ေရာက္မည့္သူမ်ားပါ သိရွိၾကရေအာင္ အာပတ္နဲ႔တကြ စုေတျခင္းအေၾကာင္းကုိ အက်ယ္တ၀င့္ ေရးသားေပးသြားပါမယ္။

ဦးဇင္း ငယ္စဥ္ဘ၀မွာ တခ်ိဳ႕က သာသနာေဘာင္မွာေနၿပီး စာဖတ္၊ စာသင္၊ စာခ်၊ တရားေဟာ၊ ေက်ာင္း၊ သံဃာ့ေ၀ယ်ာ၀စၥမ်ားစြာျပဳလုပ္တယ္။ သီလေတြလည္း သူေတာ္ေကာင္းတစ္ေယာက္လုိျဖစ္ေအာင္ ေစာင့္ထိန္းရတယ္။ အစစအရာရာလည္း ထိန္းခ်ဳပ္ေနထုိင္ရတယ္။ အဲဒီလုိ မိမိျဖစ္ခ်င္၊ သြားခ်င္၊ ေနခ်င္၊ ေပ်ာ္ခ်င္ပါးခ်င္ ျဖစ္ခ်င္တာေတြကုိ ထိန္းသိမ္းေနထုိင္ၿပီး ေကာင္းမႈမ်ားစြာျပဳလုပ္ခဲ့ေပမဲ့ ေရွာင္ရခက္တဲ့ တခ်ိဳ႕ေသာ အာပတ္ေလးမ်ား သင့္ေရာက္ခဲ့လုိ႔ အဲဒီအာပတ္ေၾကာင့္ အပါယ္ငရဲကုိ ေရာက္ရတယ္ဆုိရင္ သာသနာ့ေဘာင္မွာေနရတာ မထုိက္တန္ဘူးဆုိၿပီး လူထြက္သြားၾကတာေတြ အမ်ားႀကီးႀကံဳေတြ႕ခဲ့ရပါတယ္။

အဲဒီအခါတုန္းက ကိုယ္က စာေပမႏွံ႔စပ္၊ အသိပညာမၾကြယ္ေသးေတာ့ ထုိသူမ်ားကုိ နားလည္ေအာင္မေျပာျပေပးႏုိင္လုိ႔ ဆံုးရႈံးနစ္နာခဲ့ရတာပါ။ ခုေတာ့ ေနာက္ေနာင္ဒီလုိ သာသနာ့ေဘာင္ကေန အျမင္မွားေတြေၾကာင့္ ဆံုးရႈံးရမဲ့အျဖစ္ဆုိးေတြ မႀကံဳေတြ႕ရေအာင္ မိမိသိရွိသမွ် အမ်ားသိရေအာင္ အခ်ိန္ေပးေရးသားပါမယ္။

ပထမဦးဆံုး ရဟန္းသံဃာမ်ား စုေတလွ်င္ ေခၚဆုိသံုးႏႈန္းေရးသားၾကတဲ့ ပ်ံနဲ႔ျပန္(၂)မ်ိဳးရဲ႕ အဓိပၸါယ္ကုိ ရွင္းျပေပးပါမယ္။ တခ်ိဳ႕က ရဟန္းသံဃာမ်ား စုေတလွ်င္ အထက္ဘံုကုိသြားၾကတယ္။ ငွက္ေတြလုိ အထက္ကုိပ်ံတတ္သြားၾကတယ္ဆုိၿပီး ဘုန္းႀကီးပ်ံလုိ႔ သံုးႏႈန္းၾကပါတယ္။ တခ်ိဳ႕က ရဟန္းသံဃာမ်ားဟာ အရင္ဘ၀က ျဗဟၼာ့ျပည္ကေနလာတဲ့အတြက္ လူ႔ဘံုေရာက္တဲ့အခါ အိမ္ေထာင္သားေမြးအမႈ မျပဳလုိၾကလုိ႔ တစ္သက္လံုး သာသနာ့ေဘာင္မွာ ေနထုိင္သြားၾကတယ္။ အဲဒီလုိ ေနထုိင္သြားၿပီးသကာလ စုတိစိတ္က်ေသာအခါ အရင္ေနထုိင္ရာ ျဗဟၼာ့ျပည္သို႔ ျပန္လည္သြားၾကတယ္ဆုိၿပီး ဘုန္းႀကီးျပန္လုိ႔ သံုးႏႈန္းၾကပါတယ္။ ဒါကေတာ့ ယူဆပံုအမ်ိဳးမ်ိဳးကုိလုိက္ၿပီး ေရးသားၾကတာကုိ ဗဟုသုတရေအာင္ ေရးသားေပးလုိက္တာပါ။ ရဟန္းသံဃာမ်ားမွာ အမ်ားႀကီးမုိ႔ တစ္ပါးနဲ႔တစ္ပါးေတာ့ မတူႏုိင္ဘူးေပါ့။ တခ်ိဳ႕က ျဗဟၼာ့ျပည္ကလာတာျဖစ္ႏုိင္သလုိ တခ်ိဳ႕က်ေတာ့လည္း ဒီဘ၀ကေနစတင္ၿပီး ပါရမီျဖည့္ရတာလည္း ျဖစ္ႏုိင္ပါတယ္။

ဆက္လက္ေရးသားပါဦးမယ္။


0 comments:

Post a Comment

Powered by Blogger.