Monday, August 20, 2012

အာပတ္နဲ႔တကြ စုေတလွ်င္ (၂)

တခ်ိဳ႕ေသာ ရပ္ရြာၿမိဳ႕ေတြမွာ ဘုန္းႀကီးပ်ံလြန္ေတာ္မူၿပီး မကၽြတ္လြတ္ဘဲ ျဖစ္ေနတယ္လုိ႔ ၾကားသိရတာေတြလည္း ရွိပါတယ္။ အဲဒီလုိ မကၽြတ္လြတ္လုိ႔ ေက်ာင္းေနသူမ်ားကုိ ေႏွာက္ယွက္တယ္။ ေျခာက္လွန္႔တယ္ဆုိတာမ်ိဳးလည္း ၾကားရပါတယ္။ အဲဒီလုိၾကားရတာဟာ တကယ္ေတာ့ ဘုန္းႀကီးေသၿပီး အပါယ္ၿပိတၱာဘ၀ကုိ ေရာက္တာလုိ႔ တုိက္ရုိက္ေျပာသလုိ ျဖစ္သြားပါတယ္။ အဲဒီလုိ ဘုန္းႀကီးေသၿပီး ၿပိတၱာျဖစ္သြားတာကုိ တခ်ိဳ႕က ဒါဟာ ဘုန္းႀကီးအာပတ္နဲ႔ေသလုိ႔ ျဖစ္ရတာလုိ႔ ယူဆတတ္ၾကပါတယ္။ ေသခါနီးကာလမွာ ဘုန္းႀကီးဟာ ဘယ္မေကာင္းမႈကုိအာရံုျပဳမိၿပီး ပ်ံလြန္ေတာ္မူတယ္ဆုိတာကုိ ေသခ်ာက်နစြာမသိဘဲ ရမ္းေျပာလုိက္တဲ့စကားက ဘုန္းႀကီးအာပတ္သင့္လုိ႔ အပါယ္က်တာဆုိၿပီး ေျပာဆုိရာေရာက္သြားပါတယ္။

အဲဒီလုိ မဟုတ္တမ္းစကားေတြကုိ ၾကားသိရၿပီး ရဟန္းသံဃာေတြေသရင္ အာပတ္ေၾကာင့္ အပါယ္က်တယ္လုိ႔ယူဆၾကကာ တခ်ိဳ႕သံဃာေတြဟာ အသက္ထက္ဆံုး သာသနာ့ေဘာင္မွာေနၿပီးမွ ေသခါနီးအခါမွာေတာ့ အာပတ္နဲ႔ေသရင္ အပါယ္က်မွာေၾကာက္တယ္ဆုိၿပီး လူ၀တ္လဲေသသြားတဲ့ သံဃာေတြလည္း အမ်ားႀကီးရွိခဲ့တယ္ဆုိတာ ေရွးေရွးမေထရ္ႀကီးမ်ား ေျပာျပတာကုိ ၾကားဖူးရပါတယ္။ တစ္သက္လံုး သာသနာ့ေဘာင္မွာေနလာၿပီး ေသခါနီးအခ်ိန္နီးမွ အာပတ္နဲ႔ေသရင္ အပါယ္က်မွာေၾကာက္လုိ႔ အာပတ္စင္ၾကယ္ေအာင္ လူ၀တ္လဲတာဟာ မိမိကုိယ္ကုိ မယံုၾကည္ရာ ေရာက္ပါတယ္။ ယေန႔ေလာကမွာ အမ်ားသိေနၾကတဲ့ ရဟန္းေတာ္မ်ား စုတိစိတ္က်ရင္ မေကာင္းတဲ့အာရံုနိမိတ္ကုိ အာရံုျပဳမိလုိ႔ အပါယ္က်ရတဲ့ ဇာတ္လမ္းေတြကုိ မိမိတုိ႔က ေသခ်ာက်နစြာ မသိဘဲနဲ႔ ထင္ေယာင္ထင္မွား ျဖစ္ေနၾကတာပါ။ လူမ်ားအထင္မွားေနၾကတဲ့ ရဟန္းေတာ္မ်ား အာပတ္ေၾကာင့္ စုတိစိတ္က်တဲ့အခါ အပါယ္သြားရတယ္ဆုိတာကုိ ေနာက္ပုိင္းမွာ ဇာတ္လမ္းမ်ားရွာေဖြထုတ္ႏႈတ္ကာ အက်ိဳးအေၾကာင္းနဲ႔ ရွင္းျပေပးပါဦးမယ္။

ရဟန္းသံဃာမ်ားသင့္တဲ့အာပတ္ေတြထဲမွာ အထက္မွာေဖာ္ျပခဲ့တဲ့ ပါရာဇိက(၄)ပါးထဲက တစ္ပါးပါးက်ဳးလြန္မိရင္ က်ဳးလြန္မိတာနဲ႔ ရဟန္းမဟုတ္ေတာ့ဘဲ လူျဖစ္သြားတယ္။ ရဟန္းေဘာင္မွာ ေနာက္ထပ္ေနလုိ႔ မရေတာ့ဘူး။ ရဟန္းဘ၀နဲ႔စ်ာန္မဂ္ဖုိလ္မရဘူး။ လူထြက္ၿပီး တရားက်င့္ရင္ မဂ္ဖုိလ္ရႏုိင္ပါတယ္။ မိမိက ရဟန္းမဟုတ္တာကုိ ရဟန္းလုိေနေနရင္ေတာ့ သာသနာကုိေစာ္ကားရာေရာက္သလုိ သာသနာခုတံုးလုပ္သူမုိ႔ အျပစ္မ်ားစြာေတာ့ ျဖစ္ေနပါတယ္။ မိမိက သာသနာ့ေဘာင္မွာေနၿပီး သာသနာအလုပ္ျဖစ္တဲ့ ပရိယတၱိ၊ ပရိပတၱိ၊ သာသနာ့အက်ိဳးေတြကုိ မလုပ္ဘဲနဲ႔ အိပ္စားလုပ္ေနၿပီး သာသနာကုိ ခုတံုးလုပ္ေနတဲ့ပံုစံမ်ိဳးျဖစ္ေနရင္ေတာ့ ကႆပျမတ္စြာဘုရားရွင္ သာသနာေနာက္ပုိင္းက သာသနာခုတံုးလုပ္သူတုိ႔ သြားလမ္းျဖစ္တဲ့ အပါယ္ကုိေတာ့ ေရာက္ပါလိမ့္မယ္။

မိမိက ရဟန္းမဟုတ္ေတာ့ဘူးဆုိရင္ေတာ့ ကုိရင္ဘ၀နဲ႔ျဖစ္ေစ၊ လူထြက္လုိ႔ျဖစ္ေစ ေနထုိင္က်င့္သံုးၾကပါလုိ႔ အားလံုးကုိေျပာဆုိရွင္းျပေပးခဲ့ပါတယ္။ ရဟန္းဘ၀မွာ အဓိကအေရးႀကီးတဲ့ ပါရာဇိက(၄)ပါးကလြဲရင္ က်န္တဲ့အာပတ္မ်ားကုိ သင့္ရင္သင့္သလုိ အာပတ္ေျဖပါက စင္ၾကယ္ပါတယ္။ ေနာက္ထပ္မလုပ္ျဖစ္ေအာင္လည္း မိမိကုိယ္ကုိ ထိန္းသိမ္းပါက စင္ၾကယ္တဲ့သံဃာပင္ ျဖစ္ေနမွာပါ။ တကယ္လုိ႔ ေသးငယ္တဲ့အာပတ္တုိင္းကုိ ေျဖၿပီးျပန္လည္သင့္ေနပါကလည္း ဒီဘ၀မွာမဂ္ဖုိလ္သာမရႏုိင္တာပါ။ မိမိမွာ သာသနာ့အေဆာက္ဦးမ်ားျဖစ္တဲ့ ေက်ာင္းကန္ေစတီပုထုိးမ်ားကုိ သန္႔ရွင္းျခင္း၊ ထိန္းသိမ္းကာကြယ္ေစာက္ေရွာက္ျခင္း၊ စာေပပရိယတ္သင္ယူေလ့လာေဟာေျပာပုိ႔ခ်ျခင္းစတဲ့ သာသနာ့ေကာင္းမႈေတြ ရွိေနတယ္ဆုိတာေတာ့ မေမ့ပါနဲ႔။ ဒါေၾကာင့္ မိမိက သာသနာ့ေဘာင္မွာ ႀကီးေလးတဲ့ အာပတ္မ်ိဳးသာ အဓိကေရွာင္ႏုိင္ၿပီး ေသးငယ္တဲ့အာပတ္ေလးေတြကုိ မေရွာင္ၾကဥ္ႏုိင္လုိ႔ သာသနာ့ေဘာင္မွာ မေနခ်င္ဘူး။ မေနလုိေတာ့ဘူးဆုိၿပီး စိတ္ဆံုးျဖတ္ခ်ကာ သာသနာ့ေဘာင္ကေန မစြန္႔လြတ္လုိက္ပါနဲ႔။ သာသနာအတြက္ ရင္ေလးစရာ ျဖစ္သြားမွာဆုိးလုိ႔ပါ။

ရဟန္းသံဃာမ်ား အာပတ္နဲ႔ေသလွ်င္ အပါယ္က်တာမ်ားတယ္ဆုိတဲ့ အယူ၀ါဒေရွးရုိးစြဲေတြေၾကာင့္ ေရွးေခတ္အခါက ပညာတတ္ဘုန္းေတာ္ႀကီးမ်ားပင္ ေသခါနီးမွ လူ၀တ္လဲသြားၾကတာေတြ ၾကားဖူးပါတယ္။ တစ္ခါက စစ္ကုိင္းၿမိဳ႕အနီး ေတာလက္ေက်းရြာတြင္ ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ သီတင္းသံုးေနထုိင္ခဲ့တဲ့ နာမည္ေက်ာ္ၾကားေသာ ဆရာေတာ္တစ္ပါးဟာ အုိမင္းလာခ်ိန္မွာ သူ႔ကုိယ္သူ ငါေသခါနီးၿပီဟု ႏႈတ္ျမြက္ေျပာဆုိကာ သူေနထုိင္တဲ့ေက်ာင္းတုိက္တာကုိ ရပ္ရြာအား အၿပီးအပုိင္လြဲအပ္ထားၿပီး လြတ္လြတ္လပ္လပ္ ေက်ာင္းကေန ထြက္ခြာသြားခဲ့တယ္။ အရာအားလံုးကုိ သတိမလစ္ေစဘဲ ရွင္းလင္းျပတ္သားစြာ စြန္႔လြတ္လွဴဒါန္းထားခဲ့ၿပီး စိတ္ရွင္းရွင္းနဲ႔သံေယာဇဥ္အားလံုးျဖတ္ကာ ေမြးရပ္ေျမကုိ ဆရာေတာ္က ျပန္ၾကြလာခဲ့တာမုိ႔ ဆရာေတာ္ရဲ႕ ေၾကြးဟူသမွ် ဘာေၾကြးမွ မက်န္ေစရ၊ ငါ၏ ဘ၀တာအတြင္း ကိုယ္ပုိင္ကံတရားကုိ သန္႔ရွင္းေစၿပီးမွ လက္ရွိဘ၀ကုိ အဆံုးသတ္သြားမယ္ဆုိတဲ့ စိတ္ဓာတ္ကုိေတာ့ ေကာင္းေသာစိတ္ဓာတ္ျဖစ္တာေၾကာင့္ ခ်ီးက်ဴးအတုယူသင့္ပါတယ္။

ဒါေပမဲ့ ဆရာေတာ္ဟာ သူ႔ကုိယ္သူ မနက္ျဖန္ေလာက္ ပ်ံလြန္ေတာ္မူမည္ကုိ သိတဲ့အတြက္ေၾကာင့္ သတိေကာင္းေနခ်ိန္မွာ ရဟန္းဘ၀ကေန သိကၡာခ်လူ၀တ္လဲသြားတယ္ဆုိတဲ့ အခ်က္ကုိေတာ့ သေဘာမက်လွေပ။ ရဟန္းဘ၀မွာ အာပတ္နဲ႔ေသရင္ အပါယ္ေလးဘံုေရာက္တတ္တယ္ဆုိတဲ့အခ်က္ကုိ အယူ၀ါဒစြဲၿပီး သိကၡာခ်သြားျခင္းေၾကာင့္ သေဘာမက်ျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။ အဲဒီလုိ မိမိက သိကၡာခ်ၿပီး ပ်ံလြန္ေတာ္မူတာဟာ သိကၡာခ်သူအတြက္ ေကာင္းက်ိဳးနဲ႔ဆုိးက်ိဳး ဘယ္ဟာက မ်ားမလဲဆုိတာ မသိႏုိင္ေပမဲ့ မိမိကုိယ္ကုိ ယံုၾကည္မႈမရွိတာကုိ သက္ေသျပလုိက္တယ္ဆုိတာကုိ ေမ့ေနတယ္ထင္ပါတယ္။ ေနာက္ၿပီး ဒီလုိနာမည္ႀကီးဆရာေတာ္တစ္ပါး ျပဳမႈသြားတာကုိ ေနာင္လာေနာက္သားမ်ား အဟုတ္မွတ္ကာ အတုယူသြားၾကပါက အာပတ္နဲ႔စုေတလွ်င္ အပါယ္လားတယ္ဆုိတဲ့ အယူ၀ါဒႀကီးဟာ အယူမွားအယူလြဲႀကီးအျဖစ္ ေရရွည္ဆက္လက္တည္တံ့စရာ ျဖစ္ေနပါလိမ့္မယ္။


တကယ္ေတာ့ အာပတ္နဲ႔ေသရင္ အပါယ္က်တယ္ဆုိတဲ့အယူကုိ ေရွးေခတ္ကလည္း ဆရာေတာ္ႀကီးမ်ား ခဏခဏ ေျပာဆုိေဆြးေႏြးခဲ့ၾကပါတယ္။ ဒါကုိ ေနာက္လူေတြက အဲဒီစာေတြကုိ မေတြ႕မိတဲ့အခါက်ေတာ့ ပါးစပ္ဖ်ားမွာ ေရးပန္းစားေနတာကုိပဲ အဟုတ္မွတ္ထင္ေနၾကတာပါ။ ေရွးေခတ္က ေရႊက်င္ဂုိဏ္းနဲ႔သုဓမၼာဂုိဏ္းဆုိၿပီး ဂုိဏ္း(၂)ခု ကြဲျပားခဲ့ၾကပါတယ္။ ဒါကလည္း ေရႊက်င္သာသနာပုိင္ ေက်ာင္းမွာ သီတင္းသံုးတဲ့ဆရာေတာ္ကုိ ေရႊက်င္ဆရာေတာ္လုိ႔ေခၚရင္း အဲဒီဆရာေတာ္နဲ႔နီးစပ္တဲ့ သံဃာမ်ားကို ေရႊက်င္ဂုိဏ္းဆုိၿပီး ျပႆနာတစ္ခုျဖစ္ရာကေန ကြဲျပားခဲ့ရတာပါ။

ဒီေနရာမွာ ဆက္မိတာနဲ႔ ဂုိဏ္းကြဲျပားရျခင္းအေၾကာင္းကုိ အနည္းငယ္ေရးသားေပးပါဦးမယ္။ တာ၀တႎသာနတ္ျပည္မွာ သိၾကားမင္းဟာ သုဓမၼာဇရပ္တြင္ မႈခင္းမ်ားကုိ စီရင္ဆံုးျဖတ္ေလ့ရွိတာကုိ နည္းယူၿပီး ျမန္မာဘုရင္မ်ားလက္ထက္ေတာ္က သာသနာေရးဆုိင္ရာမႈခင္းမ်ားကုိ ဆရာေတာ္ႀကီးမ်ား စုေ၀းဆံုးျဖတ္ရာေနရာဌာနကုိ "သုဓမၼာ"လိ႔ုေခၚခဲ့ၾကပါတယ္။ သံဃာ့ဂုိဏ္းမ်ား မကြဲမျပား တစ္စည္းတစ္လံုးတည္းရွိစဥ္က ျမန္မာႏုိင္ငံတြင္ သံဃာအားလံုးဟာ သုဓမၼာ၀င္ဆရာေတာ္ႀကီးမ်ားရဲ႕ အုပ္ခ်ဴပ္မႈေအာက္တြင္ ရွိေနခဲ့ၾကတာပါ။ ထုိသုိ႔ရွိေနရာမွ မင္းတုန္းမင္းႀကီးလက္ထက္တြင္ သူအလြန္တရာ ၾကည္ညိဳလွတဲ့ ဆရာေတာ္ဦးဇာဂရကုိ ေရႊက်င္ေက်ာင္းေတာ္တစ္ခု ေဆာက္လုပ္လွဴဒါန္းေပးခဲ့ပါတယ္။ အဲဒီအခ်ိန္ကစၿပီး ဆရာေတာ္ဦးဇာဂရကုိ ေရႊက်င္ေက်ာင္းဆရာေတာ္ဟု ေခၚဆုိၾကရာမွ ေရႊက်င္ဆရာေတာ္လုိ႔ ေခၚဆုိၾကပါေတာ့တယ္။

အခါတစ္ပါး ေရႊက်င္ဆရာေတာ္ဘုရားက သာသနာပုိင္ဆရာေတာ္ထံ သြားေရာက္ရာ စကားမေျပာဆုိဘဲေနခဲ့သျဖင့္ သာသနာပုိင္ဆရာေတာ္က မိမိအား မလုိလားလုိ႔ စကားမေျပာဘဲေနတာျဖစ္မယ္လုိ႔ထင္ျမင္ၿပီး အျမင္ေစာင္းခဲ့ပါတယ္။ အဲဒါနဲ႔ (၁၂၁၄)ခုႏွစ္တြင္ ေရႊက်င္ဆရာေတာ္ကုိ သုဓမၼာဆရာေတာ္မ်ားအမိန္႔နဲ႔ သုဓမၼာစည္းေ၀းေဆာင္သုိ႔ၾကြရန္ ဆင့္ေခၚၾကပါတယ္။ အဲဒီလုိဆင့္ေခၚတာကုိ ေရႊက်င္ဆရာေတာ္က မၾကြဘဲေနတဲ့အခါ သုဓမၼာဆရာေတာ္မ်ားက အတင္းအၾကပ္ေခၚဆုိဖုိ႔ စီမံၾကတယ္။ ဒါကုိ မင္းတုန္းမင္းႀကီးသိတဲ့အခါ ေရႊက်င္ဆရာေတာ္အား သုဓမၼာဇရပ္သုိ႔ ဆင့္ေခၚခြင့္မရွိ။ ေရႊက်င္ဆရာေတာ္ လြတ္လပ္စြာ သီတင္းသံုးပါေစလုိ႔ အမိန္႔ထုတ္ျပန္ခဲ့ပါတယ္။

အဲဒီအခ်ိန္ကစၿပီး ေရႊက်င္ဆရာေတာ္ ဦးဇာဂရရဲ႕ တပည့္သံဃာအဆက္ဆက္တုိ႔ကုိ ေရႊက်င္ဂုိဏ္း၀င္လုိ႔ ေခၚဆုိၾကသလုိ က်န္သံဃာမ်ားကုိ သုဓမၼာဂုိဏ္း၀င္သံဃာမ်ားလုိ႔ ေခၚဆုိၾကရာမွ ေရႊက်င္ဂုိဏ္း၊ သုဓမၼာဂုိဏ္းဆုိတာ ျဖစ္ေပၚလာခဲ့ပါတယ္။


ဆက္လက္ေရးသားပါဦးမယ္။ 

1 comments:

ရာဇာေထြး said...

မွတ္သားဖြယ္ရာပုိ႔စ္ေလးပါဘုရား...
ေရႊက်င္ နဲ႔ သုဓမၼာဂုိဏ္းရယ္လုိ႔ၾကားဖူးေပမယ္႔ အခုလုိဘာေၾကာင္႔
ကြဲရသလည္းဆုိတာေတာ႔ မသိတာအမွန္ပါဘုရား...အခုလုိတင္ျပ
ေပးလုိ႔ဗဟုသုအျဖစ္မွတ္သားခြင္႔ရပါတယ္ဘုရား...ေနာက္တင္မယ္႔
အပုိင္းမ်ားကုိလည္းဆက္လက္ဖတ္ရႈ႕မွတ္သားပါ႔မယ္ဘုရား...
ပုိ႔စ္ေလးအတြက္ေက်းဇူးတင္ပါတယ္ ဘုရား..

ရုိေသေလးစားစြာျဖင္႔
ရာဇာေထြး

Post a Comment

Powered by Blogger.