Wednesday, October 5, 2011

ပညတ္နဲ႔ ပရမတ္

အေမး။ ။ အရွင္ဘုရား….တပည့္ေတာ္ သဲအင္းဂူဆရာေတာ္ဘုရားႀကီးရဲ႕ တရားစီဒီေခြ နာယူေနပါတယ္ဘုရား။ တပည့္ေတာ္မရွင္းတာရွိလို႔ ေမးခြင့္ျပဳပါဘုရား။ ပညတ္န႔ဲပရမတ္ကို သေဘာမေပါက္တဲ့အတြက္ ရွင္းလင္းေပးေတာ္မူပါဘုရား။ အေျဖကိုလည္း အရွင္ဘုရားရဲ႕ ၀က္ဆိုက္ေပၚတင္ေပးေတာ္မူပါဘုရား။
မအိအိ
စကၤာပူ

အေျဖ။ ။ (ပညပီယတီတိ ပညတၱိ–လူ၊ အေကာင္အထည္ျဒပ္မ်ားႏွင့္ သစ္ပင္ေတြ စုေပါင္းတည္ေနရာကို ေတာလို႔ ေခၚေ၀ၚပညတ္အပ္၏။ ဣတိ-ထို႔ေၾကာင့္။ ပညတၱိ-ပညတ္မည္၏။)လို႔ သၿဂိဳလ္ဘာသာဋီကာတြင္ ဆိုထားပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ လူ၊နတ္၊ျဗဟၼာစတဲ့ အသက္ရွိသတၱ၀ါအေကာင္ အထည္ျဒပ္မ်ားနဲ႔ သစ္ပင္ေရ ေျမေတာေတာင္စတဲ့ သက္မဲ့အရာ၀တၳဳမ်ားကို ပညတ္လို႔ေခၚပါတယ္။

ပရမတ္ဆိုတာက အေဖါက္မျပန္ မွန္ကန္တိက်တဲ့ သေဘာတရားကုိ ပရမတၱလို႔ေခၚပါတယ္။ ဥပမာ-ႏွမ္းမွ ဆီညစ္ထုတ္ရသလို ပညတ္ကေန ပရမတၳအဆီအႏွစ္ေတြကို ဉာဏ္ႏွင့္ ညစ္ထုတ္ယူရမယ္။ ဆိုပါစို႔၊ ေယာကၤ်ား၊ မိန္းမမ်ားကို လူလုိ႔ေခၚတယ္၊ အဲဒါပညတ္ပဲ၊ ေခၚေ၀ၚသမုတ္ထားတဲ့‘လူ’ကို ဉာဏ္ျဖင့္ ပရမတၳအဆီအႏွစ္ထုတ္ၾကည့္ရင္ ရုပ္နဲ႔နာမ္ပဲ ေတြ႕ရတယ္။

သစ္ပင္လို႔ေခၚတဲ့ အရာတစ္ခုဟာ သူ႔ရဲ႕အကို္င္းအခက္အလက္ေတြ တစ္စစီဆြဲထုတ္လိုက္ရင္ သစ္္ပင္ဆိုၿပီး ေခၚလို႔မရေတာ့ဘူး။ ဒါကို သစ္ခက္၊သစ္ရြက္ ပင္စည္လို႔ ေခၚရေတာ့တာပါ။ ဒီလိုပါပဲ အိအိသံုးေနတဲ့ ကြန္ပ်ဴတာဟာ ပညတ္ပါ။ ပညတ္ျဖစ္တဲ့ ကြန္ပ်ဴတာမွာ…တကယ္တမ္း စစ္ထုတ္ၾကည့္လိုက္တဲ့အခါ ဘာမ်ား ထြက္လာတုန္းဆိုေတာ့..

(၁) ေပ်ာ့တာ၊မာတာ ရွိမယ္။ (၂)အစိုအေစးဓါတ္ရွိမယ္။ (၃)ေထာက္ကန္လႈပ္ရွားမႈရွိမယ္။ (၄)အပူ၊အေအးဓါတ္ရွိမယ္။ (၅)အေရာင္အဆင္းရွိ မယ္။ (၆)အနံ႔ရွိမယ္။ (၇)အရသာရွိမယ္။ (၈)အဆီအႏွစ္ၾသဇာဆိုတာရွိမယ္။ အဲဒီရွစ္ပါးကို အဘိဓမၼာက အ၀ိနိေဗၻာဂရုပ္(၈)ပါးလို႔ေခၚတယ္။ အဲဒီရွစ္ပါးက တစ္စစီျဖစ္သြားေတာ့ ကြန္ပ်ဴတာဆိုၿပီး ေခၚလို႔မရေတာ့ဘူးေပါ့။

ဒီေတာ့ ပညတ္ျဖစ္တဲ့ ကြန္ပ်ဴတာတစ္လံုးကို ယခုလိုရုပ္(၈)ခုကို တစ္စစီဆြဲထုတ္ၾကည့္လုိက္ေတာ့ ပရမတ္္ပဲျမင္ရတယ္၊ ကြန္္ပ်ဴတာပံုသ႑ာန္ဆိုတဲ့ ပညတ္မျမင္ရေတာ့ဘူး။ ေနာက္ၿပီး ထင္ရွားရွိတာကို ပရမတ္လို႔ေခၚၿပီး ထင္ရွားမရွိတာက ပညတ္လို႔လည္းေခၚေသးတယ္။ ရွင္းျပဦးမယ္၊ လူတစ္ေယာက္ဟာ သူ႔သ႑ာန္မွာ ထင္ရွားရွိတာက ပရမတ္ျဖစ္တဲ့ ရုပ္နဲ႔နာမ္ပါ။ လူဆိုတာ အျပင္ဘန္းၾကည့္ရင္ ထင္ရွားသေယာင္ဆိုေပမယ့္ ရုပ္နဲ႔နာမ္ကို ဉာဏ္ႏွင့္ျမင္သြားရင္ ‘လ’ူဟာ မထင္ရွားေတာ့ဘူး။ ဒါေၾကာင့္ လူဟာ တကယ္တမ္း ရွာၾကည့္ရင္ ထင္ရွားမရွိတဲ့အတြက္ ပညတ္ျဖစ္တယ္ဆိုတာကို ေျဖၾကားေပးလိုက္ပါတယ္။

ဦးေကာ၀ိဒ(ၿမိတ္) http://venkawwida.com မွ

0 comments:

Post a Comment

Powered by Blogger.