Saturday, September 24, 2011

ဥပုသ္ျပႆနာ

အေမး။ ။ ဥပုသ္ေဆာက္တည္တဲ့အခါ တခ်ဳိ႕က ဘုရားေဆာင္အေရွ႕မွာ သီလယူၾကပါတယ္။ တခ်ဳိ႕က သံဃာေတာ္မ်ားအေရွ႕မွာ သီလယူၾကပါတယ္။ တခ်ဳိ႕က လူေတြအေရွ႕မွာလည္း ယူၾကတယ္။ တပည့္ေတာ္သိခ်င္တာက ဘယ္သူ႔ဆီမွာ သီလယူရင္ အေကာင္းဆံုးျဖစ္ပါသလဲဘုရား။ ၿပီးေတာ့ ဥပုသ္ေဆာက္တည္ရာမွာ အခ်ိန္ကန္႔သတ္ခ်က္ႏွင့္ အႀကံဳး၀င္တဲ့ အခ်ိန္ကာလ အပိုင္းအျခားကိုလည္ သိခ်င္ပါတယ္။ ဥပုသ္ေဆာက္တည္ျခင္းျဖင့္လည္း ဘယ္လိုအက်ဳိးမ်ား ရရွိႏိုင္ပါသလဲဘုရား။


အေျဖ။ ။ အဂၤုတၱရ တိကအ႒ကထာမွာ “ဥေပါသထဒိ၀ေသ ပန ပါေတာ၀ ဘိကၡဳႆ၀ါ ဘိကၡဳနိယာ၀ါ ဒသသီလ လကၡဏာညုေနာ ဥပါသကႆ၀ါ ဥပါသိကာယ၀ါ”လို႔ ဆိုထားပါတယ္။ အဓိပၸါယ္က…ဥပုသ္သီလ ခံယူရာမွာ ရဟန္းျဖစ္ေ၊ ဘိကၡဳနီမျဖစ္ေစ၊ သီလလကၡဏာကိုသိတဲ့ ဥပါသကာ၊ ဥပါသိကာမထံမွျဖစ္ေစ ခံယူႏုိင္ပါတယ္လို႔ ဆိုပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ သီလရွိသူထံမွသာ သီလကို ယူႏိုင္တာမဟုတ္ဘဲ သီလလကၡဏာကိုသိသူ၊ သီလကုိအစဥ္မွန္မွန္ အေရွ႕က တိုင္ေပးႏိုင္သူ မည္သူ႔ထံမွမဆို ေဆာက္တည္လုိ႔ရပါတယ္။ မိမိကိုယ္တုိင္လည္း သီလကို အစဥ္အတုိင္း မွန္မွန္ဆိုႏုိင္ရင္ ဘုရားေဆာင္အေရွ႕မွာလည္း ကိုယ့္ဟာကိုယ္ သီလယူလုိ႔ရပါတယ္။ အေကာင္းဆံုးကေတာ့ ရတနာသံုးပါးမွာ ဥပုသ္သီလယူတာက အေလးနက္ဆံုး ျဖစ္ပါတယ္။

ဥပုသ္ယူဖို႔အတြက္ သီလစတင္ယူရတဲ့အခ်ိန္ဟာ ကန္႔သတ္ခ်က္ မရွိပါဘူး၊ အခ်ိန္မေရြး သီလယူႏုိင္ပါတယ္။ ဥပုသ္ေဆာက္တည္ထားတဲ့ သူမ်ားဟာ ပံုမွန္ဥပုသ္ယူထားရင္ေတာ့ ယူတဲ့အခ်ိန္ကေနစလို႔ ေနာက္တစ္ရက္ အရုဏ္တက္တဲ့အခ်ိန္အထိ အႀကံဳး၀င္ပါတယ္။ တစ္လ၊ (၄၅)ရက္တိုင္ေအာင္ ဥပုသ္ရက္ရွည္ေဆာက္တည္ရင္ လည္း ရပါတယ္။ ဘယ္ႏွစ္နာရီမွ ဘယ္ႏွစ္နာရီအထိဆိုၿပီး ကာလအပိုင္းအျခားနဲ႔ ေဆာက္တည္တဲ့သီလကိုေတာ့ ကာလပရိယႏၱသီလလို႔ ေခၚပါတယ္။ ကာလပရိယႏၱသီလႏွင့္ အက်ဳိးတရားကို ေျပာပါဦးမယ္။

တစ္ခါက ေကာသမၺီျပည္မွာ ေဃာသကသူေဌး၊ ကုကၠဳဋသူေဌး၊ ပါ၀ါရိကသူေဌးရယ္လို႔ သူေဌးသံုးေယာက္ရွိတယ္၊ သူတို႔ဟာ ဘုရားရွင္ပြင့္လုခါနီးျဖစ္ေပမဲ့ ကံတရားကို ယံုၾကည္ၾကတဲ့အတြက္ ကုသုိလ္ေကာင္းမႈမ်ား လုပ္ၾကပါတယ္၊ ရေသ့ငါးရာကလည္း မိုးတြင္းကာလေရာက္ေတာ့ ေကာသမၺီျပည္မွာ လာေရာက္ေနထိုင္ၾကတယ္။ ဒီရေသ့ငါးရာကို သူေဌးသံုးေယာက္က လိုေလေသးမရွိရေလေအာင္ ဆြမ္းစတာေတြကို ေထာက္ပံ့လွဴဒါန္းၾကတယ္။ တစ္ႏွစ္မွာေတာ့ မိုးတြင္းကာလထံုးစံအတိုင္း ရေသ့မ်ားဟာ ေကာသမၺီျပည္ကို လာခဲ့ၾကတယ္။ လမ္းခုလတ္ေရာက္ေတာ့ ေရငတ္လွတာေၾကာင့္ အနီးရွိ အခက္အလက္ေ၀စည္ေနတဲ့ ပေညာင္ပင္ႀကီးေအာက္မွာ ခဏနားၾကတယ္။ အဲဒီမွာ ရေသ့မ်ားဟာ ပေညာင္ပင္အထက္ကို ေမာ္ၾကည့္ၿပီး “အရွင္နတ္မင္း….ကၽြန္ပ္တို႔ ရေသ့ငါးရာ ေရငတ္ေနပါ တယ္။ ေရမ်ားရွိရင္ ေပးပါဦးအရွင္နတ္မင္း”လို႔ ရုကၡစိုးကို တိုင္တည္လိုက္ရာ ပေညာင္ပင္မွာေစာင့္နတ္က ကိုယ္ ထင္ျပကာ သူတို႔ အလိုရွိတဲ့ ေဖ်ာ္ရည္စတာေတြကို ေပးလွဴပါတယ္။ ဒီလို ဘုန္းကံႀကီးမားရတဲ့ အေၾကာင္းကုိ ရေသ့မ်ားက ပေညာင္ပင္ေစာင့္နတ္အားေမးၾကပါတယ္။

ထုိအခါ ပေညာင္ပင္ေစာင့္နတ္က ေဂါတမဘုရားရွင္သာသနာေတာ္မွာ ေဇတ၀န္ေက်ာင္းႀကီး ေဆာက္လွဴ တဲ့ ေက်ာင္းဒကာ အနာထပိဏ္ဆိုတာရွိတယ္။ အလွဴေရစစ္လက္ႏွင့္မကြာဆိုသလို လွဴဒါန္းၾကတဲ့အျပင္ အိမ္သူ/သား/အလုပ္သမားမ်ားလည္း ဥပုသ္သီလေဆာက္တည္ရန္ ႏုိးေဆာ္တိုက္တြန္းေလ့ရွိတယ္။ တစ္ေန႔ေတာ့ အလုပ္သမားတစ္ေယာက္ဟာ လယ္ထြန္ရာကျပန္အလာ သူေဌးႀကီးအိမ္ေရာက္ေတာ့ ထမင္းခ်က္တဲ့ ကၽြန္မကို ဗိုက္ဆာလို႔ ထမင္းစားခ်င္တယ္ဆိုတဲ့အေၾကာင္းေျပာပါတယ္။ သူေဌးႀကီးအိမ္မွာ ေန႔တိုင္း ဒီအခ်ိန္ဆို အလုပ္သမားမ်ားစြာတို႔ ထမင္းစားေနၾကတယ္၊ ဒီေန႔ေတာ့ တစ္ေယာက္မွမရွိဘဲ တိတ္ဆိတ္ေနတာကို ျမင္ရေတာ့၊ အလုပ္သမားက “လူေတြဘယ္သြားကုန္ၾကတာလဲ တစ္ေယာက္မွမေတြ႔ပါလား”လို႔ ကၽြန္မအားေမးတယ္၊ ကၽြန္မက “ဒီေန႔ဥပုသ္ေန႔မို႔လို႔ တစ္အိမ္လံုး ဥပုသ္ေစာင့္ေနၾကတယ္၊ဒီအခ်ိန္ဟာ ၀ိကာလ အခ်ိန္ျဖစ္တဲ့အတြက္ သူတို႔ထမင္းမစားၾကဘူး”လို႔ ျပန္ေျပာပါ တယ္။

အလုပ္သမားက ေတြးတယ္ “လူေတြအားလံုးဥပုသ္ေစာင့္ၿပီးကုသိုလ္ယူေနၾကတယ္၊ ငါကေတာ့ အလုပ္လုပ္ၿပီး ထမင္းလည္းစားေနတယ္။ အလုပ္လုပ္ရင္း ေသသြားရင္ ဒုကၡပဲ၊ ငါလည္း ဥပုသ္ေစာင့္ရင္ ေကာင္းမွာပဲ” လို႔ေတြးၿပီး၊ “အိုအမိ….ေနမြန္းလြဲေနၿပီ၊ ဒီအခ်ိန္ဥပုသ္ေဆာက္တည္လို႔ ရ/မရ၊ ကၽြန္ပ္ ဥပုသ္ေဆာက္တည္ခ်င္တယ္၊ သူေဌးႀကီးအား ေမးေပးပါဦး”လို႔ ထမင္းခ်က္ကၽြန္မအား အေမးခိုင္းပါတယ္။ ကၽြန္မလည္း သူေဌးႀကီးထံ သြားေရာက္ေမးျမန္းေတာ့ သူေဌးက “ဥပုသ္ဆိုတာ ဘယ္အခ်ိန္ျဖစ္ျဖစ္ ေစာင့္လို႔ရပါတယ္။ ေန႔တစ္၀က္ေစာင့္ရင္ ေန႔တစ္၀က္ အက်ဳိးရပါလိမ့္မယ္” လို႔ ေျပာလိုက္တယ္၊

ဒီအေၾကာင္းကိုု အလုပ္သမားၾကားေတာ့ ၀မ္းသာအားရ ဆာဆာနဲ႔စားေတာ့မဲ့ ထမင္းကို မစားေတာ့ဘဲ ဥပုသ္ေစာင့္ပါေတာ့တယ္။ ညဖက္ေရာက္ေတာ့ ၀မ္းထဲက ေလလံုးၾကြၿပီး ေလေရာဂါနဲ႔ေသဆံုးသြားတယ္။ အလုပ္သမားဟာ ေန႔တစ္၀က္ေဆာက္တည္ခဲ့တဲ့ ဥပုသ္သီလကုသိုလ္ကံေၾကာင့္ ပေညာင္ပင္ႀကီးမွာ တန္ခိုးႀကီးတဲ့ေညာင္ပင္ေစာင့္နတ္ လာျဖစ္ရတယ္။ ဒါေဟာ ကာလပရိယႏၱ ဥပုသ္သီလရဲ႕ အက်ဳိးတရားပါ။ ဒါဆိုရင္ ဥပုသ္သီလနဲ႔ စပ္ၿပီး ေက်နပ္ေလာက္ပီထင္ပါတယ္။

ဦးေကာ၀ိဒ(ၿမိတ္) http://venkawwida.com/မွ

0 comments:

Post a Comment

Powered by Blogger.