Monday, August 15, 2011

အကုသုိလ္ခြဲတမ္း


အေမး။ ။ အရွင္ဘုရား…အေၾကြးေပးၿပီးလို႔ ျပန္မရမွန္းသိတဲ့အခါ ဒီအေၾကြးကို ငါလွဴလိုက္မယ္လုိ႔ ဆိုၿပီး လွဴရင္ ကုသိုလ္ရပါသလားဘုရား။ ေနာက္တစ္ခုက ၀ါလတ္ေလွ၊ ငါး၀ိုင္းေလွေတြရဲ႕ အကုသိုလ္ခြဲတမ္းကိုလဲ သိခ်င္ပါတယ္ဘုရား။
တုိင္းအုပ္ေက်ာ္
ၿမိတ္


အေျဖ။ ။အေၾကြးနဲ႔ပတ္သက္ၿပီး အေၾကြးေပးတဲ့သူ ႏွစ္မ်ဳိးရွိတယ္။ (၁) အေၾကြးယူထားတဲ့ သူက ျပန္မဆပ္ႏိူင္ဘူးဆိုပါစို႔၊ အဲဒီအခ်ိန္မွာ အေၾကြးေပးသူက “ေခ်းထားတဲ့အေၾကြးေတြကို သူျပန္မဆပ္ႏိုင္တဲ့ အေျခအေန မရွိဘူး။ အေၾကြးမဆပ္ႏိုင္တာကို ေတြးၿပီး သူစိတ္ဆင္းရဲေနလိမ့္မယ္၊ မေတာ္လုိ႔ေသသြားမယ္ဆိုရင္ စိတ္ထားေျဖာင့္မွာလဲမဟုတ္ဘူး။ သူဒုကၡေရာက္လိမ့္မယ္၊ မျဖစ္ဘူး၊ ဒီအေၾကြးကို ငါမယူေတာ့ဘူး၊ ဒါမွ သူစိတ္ခ်မ္းမွာ” လို႔ႏွလံုးသြင္းၿပီး၊ “ ယူထားတဲ့အေကၽြးေတြကို ျပန္မဆပ္ပါနဲ႔ေတာ့” လုိ႔ဆိုကာ အေၾကြးယူသူအား အၿပီးလွဴလိုက္တာပါ။ ဒါဟာ လူသားခ်င္းစာနာတဲ့သေဘာသက္၀င္ေနတယ္၊ ေမတၱာ၊ ကရုဏာ ဆိုတဲ့ ျဗဟၼစုိရ္တရားနဲ႔လဲ ျပည့္စံုေနတယ္။ဒါေၾကာင့္ အေၾကြးမရမွန္းသိေပမဲ့ ၾကည္ၾကည္ျဖဴျဖဴ ေပးလွဴလိုက္တဲ့ အတြက္ အေၾကြးေပးသူမွာ ကုသုိလ္ရပါတယ္။

ဒုတိယအေၾကြးေပးသူက “ဒီအေၾကြးေတြ ငါမရေတာ့တဲ့အတူတူ လွဴလိုက္တာပဲေကာင္းတယ္”ဆိုၿပီး လွဴလိုက္ပါ တယ္။ ဒီဟာက အေၾကြးျပန္မရလို႔သာ လွဴလိုက္ရတာပါ။ တကယ္လို႔သာ ျပန္ရမဲ့အေျခအေနရွိရင္ လွဴမွာ မဟုတ္ပါဘူး။ ဒါေၾကာင့္ ဒုတိယအေၾကြးေပးသူဟာ ဘယ္လုိပဲလွဴတယ္ေျပာေျပာ ကုသိုလ္မရပါဘူး။

ဒါေၾကာင့္ အေၾကြးေပးတဲ့သူ ႏွစ္ေယာက္ထဲမွာ ပထမတစ္ေယာက္သာ ကုသိုလ္ရၿပီး၊ ဒုတိယတစ္ေယာက္ က်ေတာ့ ကုသိုလ္လံုး၀ မရတဲ့အျပင္ အကုသိုလ္ပဲ ရမွာျဖစ္တယ္။

ဒုတိယအေမးက…. “အကုသိုလ္ခြဲတမ္း၊ အကုသုိလ္ေ၀စု” တဲ့ဘယ္လိုပဲေျပာေျပာ အေမးက ဆန္းသစ္ေနတယ္။ လူေတြသိသင့္သိထိုက္တဲ့ အရာမို႔ လို႔ စိတ္၀င္စားစရာလဲ ေကာင္းလွပါတယ္။

ပါဏာတိပါတကံထုိက္တဲ့အဂၤါမ်ားရွိပါတယ္။ (၁)သတၱ၀ါမွန္းသိျခင္း၊ (၂)သတ္လုိတဲ့စိတ္ရွိျခင္း၊ (၃) လံု႔လ အားစိုက္ျခင္း၊ (၄) ေသျခင္းဆုိတဲ့ အဂၤါေလးခ်က္နဲ႔ျပည့္စုံရင္ ပါဏာတိပါတကံထုိက္ပါတယ္။ ငါးဖမ္းေလွမွာ ပါ၀င္တဲ့သူမ်ားဟာ ေဖၚျပပါအဂၤါေလးခ်က္နဲ႔ျပည့္စံုေနတယ္ဆုိရင္ေတာ့ ပါဏာတိပါတကံထုိက္ပါတယ္။ မျပည့္စံုရင္ မထိုက္ဘူးလို႔ပဲေျပာရပါမယ္။

ဒီေနရာမွာ ေမးခြန္းရွင္သိလိုတာက အကုသုိလ္ အနည္းအမ်ားကို သိခ်င္တာျဖစ္တယ္။ ဒါေၾကာင့္ ၀ါလတ္ေလွ မ်ား၊ ငါး၀ုိင္းေလမ်ားနဲ႔ပါ၀င္ပတ္သက္တဲ့သူမ်ားကို စာရင္းေကာက္ၾကည့္ေတာ့ ေလွပိုင္ရွင္၊ ငါးဆရာ၊ ေရရွဴး၊ ငါးဖမ္းလုပ္သားမ်ား(ေလွသားမ်ား)၊ ပဲ့နင္း၊ စက္ေမာင္းသူ၊ ကုန္းေပၚေစ်း၀ယ္ေပးသူလို႔ သိရပါတယ္။

ထုိသူမ်ားအနက္ ငါးဖမ္းခိုင္းတဲ့ေလွပိုင္ရွင္၊ငါးမ်ားမ်ားရဖို႔ ငါးအုပ္ကုိရွာရတဲ့ ငါးဆရာ၊ ေရရွဴး၊ ငါးဖမ္းသမားမ်ား ကေတာ့ ပါဏာတိပါတကံထိုက္ၾကတဲ့သူမ်ားျဖစ္ၾကတယ္။

ပါဏာတိပါတကံထိုက္တဲ့သူမ်ားအနက္အကုသိုလ္ေ၀စုအမ်ားဆံုးရရွိသူက ေလွပိုင္ရွင္ျဖစ္တယ္။ ဒုတိယ အကုသိုလ္အမ်ားဆံုးက ငါးမ်ားမ်ားရႏူိင္ေအာင္ ေၾကာင့္ၾကအစိုက္ရဆံုးျဖစ္တဲ့ ငါးဆရာနဲ႔ သူခိုင္းတဲ့အတုိင္း လုိက္လုပ္ရတဲ့ ေရရွဴးတို႔ပဲျဖစ္ပါတယ္။ တတိယအကုသိုလ္အမ်ားဆံုးက ငါးဖမ္းတဲ့ ေလွသမားမ်ားျဖစ္တယ္။ ပဲ့နင္းနဲ႔ စက္ဆရာက်ေတာ့ ငါးဖမ္းရာမွာလဲမပါတဲ့အျပင္ ငါးဆရာညြန္တဲ့လမ္းအတုိင္း ေလွကိုေမာင္းေပး ရပါတယ္။ စက္ဆရာဆိုရင္လဲ စက္သာေမာင္းေနရတာ ငါးဖမ္းတဲ့ေနရာမွာ မပါ၀င္ပါဘူး။ ဒါေၾကာင့္ ပဲ့နင္းနဲ႔ စက္ဆရာကေတာ့ ပါဏာတိပါတကံ မထုိက္တာကမ်ားပါတယ္။ အကုသုိလ္ျဖစ္ေတာင္မွ အနည္းဆံုး ပဲ ျဖစ္ၾကမွာပါ။ ေနာက္ဆံုးတစ္ေယာက္က ကုန္းေပၚက ေစ်း၀ယ္သူပါ။သူက ပိုင္ရွင္ခိုင္းတဲ့ အတုိင္း ေစ်းသာ၀ယ္ေပးရတဲ့အတြက္ ပါဏာတိပါတကံမထိုက္ပါဘူး၊ တကယ္လို႔ အကုသုိလ္ ျဖစ္တယ္ ဆုိတာေတာင္မွ မေျပာပေလာက္ပါဘူး။

ဓမၼပဒအ႒ကထာ၊ ကုကၠဳဋမုဆိုး၀တၳဳမွာ ေသာတာပန္မယားက လင္ေတာ္ေမာင္မုဆိုးႀကီး ရဲ႕လုပ္ငန္း အတြက္ ေလးျမားစတာေတြ ယူေပးပါတယ္။ အဲဒီမွာ ရဟန္းေတာ္မ်ားက ေသာတာပန္ပုဂၢိဳလ္ဟာ ပါဏာတိပါတ အမႈျပဳေသးလားဆိုတဲ့ ျပႆနာကို ေျပာဆိုေနၾကတယ္၊ ဘုရားရွင္ေရာက္ေတာ္မူလာလို႔ ေမးေတာ္မူတဲ့ အခါ ေသာတာပန္သူ႔အသက္သတ္ေသးလားဆိုတဲ့ျပႆနာကို ေျပာဆိုေနၾကတယ္လုိ႔ ရဟန္းေတာ္မ်ား က ျပန္ေျဖပါတယ္။ အဲဒီမွာဘုရားရွင္က “ေသာတာပန္ဟာ သူ႔အသက္ကိုဘယ္ေတာ့မွ မသတ္ေတာ့ပါဘူး။ လင္ရဲ႕အလိုကို ၀တၱရားအရျပဳလုပ္ေပးေနရေပမဲ့ ေသေစလိုတဲ့စိတ္မရွိတဲ့အတြက္ ပါဏာတိပါတကံမထုိက္ပါ ဘူး။ ဥပမာ အနာမရွိတဲ့လက္နဲ႔အဆိပ္ကိုကိုင္ရင္ ထိုလက္ကို အဆိပ္မေလာင္ႏိုင္သလို သတ္လိုတဲ့စိတ္မရွိတဲ့ အတြက္ ေလးျမားယူေပးေသာ္လဲ အျပစ္မျဖစ္ပါ” လို႔ မိန္႔ၾကားေတာ္မူပါတယ္။

ဒီကုကၠဳဋမုဆိုး၀တၳဳသာဓကအရဆိုရင္ ပဲ့နင္း၊ စက္ဆရာ၊ကုန္းေပၚေစ်း၀ယ္ေပးသူ သံုးဦးဟာ ေသေစလိုတဲ့စိတ္မ ပါရင္ အကုသိုလ္မျဖစ္ပါဘူး။ ဒါေပမဲ့ ဒီသံုးဦးကလဲ ငါးဖမ္းရာမွာ ငါးမ်ားမ်ားရဖို႔ ေမွ်ာ္လင့္ေနၾကမယ္ဆိုရင္ေတာ့ အကုသိုလ္ျဖစ္ၾကမွာပါ။ တကယ္တမ္းေျပာရရင္ အကုသုိလ္ဆိုတာ နည္းတာျဖစ္ေစ မ်ားတာျဖစ္ေစ ဘာအကုသိုလ္မွမေကာင္းဘူးဆိုတာကိုေတာ့ သတိထားေစခ်င္ပါတယ္။ ဒီအေျဖရဲ႕အဓိကအေရးႀကီးတာက ပါဏာတိပါတထိုက္တဲ့အဂၤါေလးခ်က္နဲ႔ ကိုယ္ညီလား၊ မကိုက္ညီလားဆိုတာာပါပဲ။

အခ်ဳပ္ေျပာလိုတာက အကုသိုလ္မွန္သမွ် ေရွာင္ၾကဥ္ၾက၊ ကုသုိလ္မွန္သမွ် အားထုတ္ၾက၊ စိတ္ကို ျဖဴစင္ေအာင္ထား ဆိုတဲ့ ဘုရားရွင္ရဲ႕ၾသ၀ါဒေတာ္တုိင္း လိုက္နာနိူင္က အေကာင္းဆံုးပါလို႔ေျပာရင္း…….။

ဦးေကာ၀ိဒ(ၿမိတ္) http://venkawwida.com/မွ

2 comments:

kyawphyo said...

ဒုတိယအေၾကြးေပးသူက “ဒီအေၾကြးေတြ ငါမရေတာ့တဲ့အတူတူ လွဴလိုက္တာပဲေကာင္းတယ္”ဆိုၿပီး လွဴလိုက္ပါ တယ္။ ဒီဟာက အေၾကြးျပန္မရလို႔သာ လွဴလိုက္ရတာပါ။ တကယ္လို႔သာ ျပန္ရမဲ့အေျခအေနရွိရင္ လွဴမွာ မဟုတ္ပါဘူး။ ဒါေၾကာင့္ ဒုတိယအေၾကြးေပးသူဟာ ဘယ္လုိပဲလွဴတယ္ေျပာေျပာ ကုသိုလ္မရပါဘူး။
ဒါေၾကာင့္ အေၾကြးေပးတဲ့သူ ႏွစ္ေယာက္ထဲမွာ ပထမတစ္ေယာက္သာ ကုသိုလ္ရၿပီး၊ ဒုတိယတစ္ေယာက္ က်ေတာ့ ကုသိုလ္လံုး၀ မရတဲ့အျပင္ အကုသိုလ္ပဲ ရမွာျဖစ္တယ္။ လို႔ဆိုေတာ့ အကုသိုလ္ျဖစ္ရတဲ့အေၾကာင္းကို သိခ်င္ပါတယ္ ဘုရား။ ေနာက္ၿပီးေတာ့ “လွဴလိုက္တာပဲေကာင္းတယ္” ဆိုတဲ့ အေတြးျဖစ္ေပၚတာဟာ အေၾကြးျပန္ရလို႔ တကယ္မလွဴျဖစ္ရင္ေတာင္မွ အဲ့ဒီ “လွဴလိုက္တာပဲေကာင္းတယ္” ဆိုတဲ့ အေတြးေၾကာင့္ ကုသိုလ္မရႏိုင္ဘူးလားဘုရား။ တကယ္လွဴျဖစ္ရင္ေတာ့ ကုသိုလ္မရဘူးလား ဘုရား။

ဆန္နီေနမင္း said...

ဒုတိယအေၾကြးေပးတဲ့လူသည္ ေစတနာမပါဘဲ အေၾကြးမရမဲ့အေျခအေနအရမုိ႔ လွဴဒါန္းျဖစ္တာျဖစ္တဲ့အတြက္ ကုသုိလ္မရတာပါ။ အကုသုိလ္ျဖစ္ရတာကေတာ့ အေၾကြးမရေတာ့ဘူးလုိ႔စိတ္ထဲမွာ မေက်မနပ္ျဖစ္ေနတဲ့ ေဒါသေၾကာင့္ အကုသိုလ္ျဖစ္တာပါ။
အေၾကြးမရလုိ႔လွဴတာပဲေကာင္းတယ္လုိ႔ ေတြးရင္လည္း အဲဒီအေတြးသည္ ေစတနာမပါျခင္းေၾကာင့္ ကုသုိလ္မရပါ။ တကယ္လွဴျဖစ္ရင္လည္း ေစတနာပါမွ ကုသုိလ္ရမည္။ ေစတနာမပါဘဲ အေျခအေနအရမုိ႔ လွဴျဖစ္ခဲ့ပါက ကုသုိလ္မရေပ။ ေကာင္းမႈ မေကာင္းမႈအက်ိဳးေပးမ်ားတြင္ မိမိသႏၱာန္၌ရွိေသာ ေစတနာေပၚမွာမူတည္ၿပီး အက်ိဳးေပးျဖစ္ထြန္းေသာေၾကာင့္ ျဖစ္ပါသည္။

Post a Comment

Powered by Blogger.